دنیای اقتصاد- شرکت گوگل گویا به موفقیت پروژه عینک گوگل بسیار امیدوار است. درست به همین دلیل هم هست که سعی دارد تجارت خود را در این زمینه تقویت کند.
در همین راستا گوگل تصمیم دارد سهم بیشتری از سهام شرکت Himax را برای بهبود ماژول‌ها و تراشه‌های پردازشی استفاده شده در محصولات پوشیدنی مانند Google Glass بخرد.
شرکت Himax Display درزمینه ساخت نمایشگرهای کوچک برای دستگاه‌هایی که روی سر قرار می‌گیرند، کار می‌کند. سهم فعلی گوگل از سهام این شرکت برابر ۳/۶ درصد است و قرار است تا ۱۲ ماه آینده به ۸/۱۴ درصد برسد.
این شرکت فعالیت‌های زیادی در زمینه ابزارهای پوشیدنی که روی سر قرار گرفته و به صورت مداوم (Real-Time) به نمایش اطلاعات و اعمال پردازشی مختلف می‌پردازند و همچنین پروژکتورهای کوچک داشته است و به این دلیل می‌تواند به گوگل برای توسعه تجارت ابزارهای هوشمند پوشیدنی کمک زیادی بکند.
عینک گوگل فعلا تنها در اختیار عده‌ محدودی از توسعه‌دهندگان قرار گرفته تا قابلیت‌های آن را بررسی کرده و اپلیکیشن‌های متنوع خود را آماده کنند.
این در حالی است که بعضی از فعالان بازار معتقدند که شاید گوگل در ابتدای عرضه عینکش به بازار مشکلاتی برای فروش آن داشته باشد؛ چون بسیاری از مصرف‌‌کنندگان هنوز با این ابزار آشنایی کامل ندارند. البته مرور زمان می‌تواند کاربران را با قابلیت‌ها و کاربردهای منحصربه‌فرد چنین ابزارهایی آشنا کند.