تبلتی ارزان از آینول

دنیای‌اقتصاد- مدل I۷۰۱S از تبلت‌های ارزان Innovel در بازار داخلی است. این تبلت که از نسخه ۴/۰ سیستم‌عامل آندروید بهره‌مند است، دارای طراحی ساده است. به طوری‌که بدنه تبلت کاملا از پلاستیک مرغوب و با کیفیت ساخته شده است و قسمت پشتی این تبلت با اینکه از جنس پلاستیک مرغوب است ولی شبیه به بدنه‌های آلومینیومی به نظر می‌رسد. بالای بدنه نیز کلید پاور و کلید کنترل صدا قرار دارد، ولی در سمت چپ بدنه این تبلت شکاف‌های زیادی قرار گرفته است. محل اتصال شارژر، درگاه microUSB، درگاه HDMI، جک هدفون ۵/۳ میلی‌متری و شکاف کارت حافظه microSD همه و همه در سمت چپ تعبیه شده است. بالای صفحه نمایش نیز دوربین این تبلت قرار دارد و نهایتا در قسمت پشتی فقط شاهد بلندگو هستیم. وزن این تبلت هم ۳۱۰ گرم است که وزن مناسبی است.

صفحه نمایش ۷ اینچی به کار رفته روی Innovel نیز یک صفحه نمایش لمسی خازنی است که عملکرد مناسبی را داراست. وضوح تصاویر و رنگ‌های زنده تولید شده توسط این صفحه نمایش رضایت‌بخش هستند و برای یک تبلت با این قیمت بسیار مناسب به نظر می‌رسند.

پردازنده این تبلت هم از نوعCortex A۸ و با فرکانس یک گیگاهرتز است که به همراه چیپ ARM Rockchip ۲۹۰۶ روی آن قرار داده شده است. این سخت‌افزار برای اجرای اغلب بازی‌ها و برنامه‌های موجود کافی است. حافظه موجود روی این دستگاه نیز ۴ گیگابایت است. همچنین با قابلیت پشتیبانی این تبلت از کارت حافظه microSD می‌توانید آن را تا ۳۲ گیگابایت دیگر افزایش دهید. با پشتیبانی این تبلت از Wi-Fi می‌توان به راحتی و با سرعت بالا به مرورگری اینترنت پرداخت. در مورد دوربین این تبلت هم باید بگوییم که Innovel برای این مدل از یک دوربین در جلوی آن بهره برده است که البته کیفیت دوربین آن VGA است. باتری این تبلت هم با هر مرتبه شارژ به کاربر این امکان را می‌دهد که به‌راحتی تا ۵ ساعت با آن موسیقی گوش دهید یا فیلم تماشا کنید و برای چندین ساعت بدون احتیاج به شارژ مجدد با آن در اینترنت مرورگری کنید. در کل اگر بخواهیم این تبلت را ارزیابی کنیم باید بگوییم که خرید آن یک خرید مقرون به صرفه است. با این امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و با یک صفحه نمایش ۷ اینچی با عملکرد خوب، قیمت آن مناسب است. این تبلت ۳۱۰ گرمی با قیمتی در حدود ۴۱۰ تا ۴۳۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.