نوکیا به مقامات هندی هشدار داده که اختلافات مالی، سرمایه‌گذاری این شرکت را تهدید کرده و ممکن است نوکیا مجبور به انتقال خط مونتاژ گوشی‌های خود از هند به چین شود.
به گزارش «موبنا»، نوکیا اوایل سال‌جاری میلادی طی نامه‌ای به دولت هند متذکر شده که اختلافات مالی در ارتباط با سرمایه‌گذاری در این کشور می‌تواند منجر به لغو تجدید سرمایه‌گذاری نوکیا در آینده شود. مشکلات مالی و سختگیری‌های دولت هند در رابطه با افزایش مالیات به نگرانی بزرگی برای نوکیا تبدیل شده است. نوکیا اوایل تابستان سال‌جاری میلادی با ارسال پیامی به وزارت صنعت و تجارت هند اعلام کرد که هند به بازاری تبدیل شده که حداقل مطلوبیت را دارد. این شرکت در اظهارات خود به وزارت صنعت و تجارت هند اضافه کرد که مناقشه بر سر عدم بازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده توسط دولت هند باعث شده که نوکیا تصمیم بگیرد تولید گوشی‌های تلفن همراه خود را به چین منتقل کند.
نوکیا همچنین با دولت هند در زمینه واردات نرم‌افزار برای نصب روی گوشی‌هایی که در این کشور مونتاژ می‌شود، دچار مشکل شده است. نوکیا همچنین اعلام کرده همه این سختگیری‌ها و مشکلات با دولت هند ممکن است باعث تاثیر در تصمیمات آینده برای توسعه عملیاتش در هند شود.