آمارها نشان داده سازندگان گوشی‌های هوشمند در چین توانسته‌اند سهم بیشتری از بلک‌بری را در بزرگ‌ترین بازار دنیا به خود اختصاص دهند.
به گزارش «موبنا»،‌ در حالی که بلک‌بری سابقه طولانی در زمینه ساخت گوشی دارد و از سال‌ها پیش در بازار چین حضور داشته، نتوانسته سهم بازار خود را حفظ کند و هم‌اکنون شرکت‌های نوپای چینی جایگاه وی را در این بازار ربوده‌اند.
Xiaomi یکی از شرکت‌های چینی فعال در تولید گوشی‌های هوشمند است که از سال ۲۰۱۰ وارد صنعت موبایل شد و توانست ارزش سرمایه خود را به ۱۰ میلیارد دلار برساند که این میزان از سرمایه بازار بلک‌بری بیشتر است. این شرکت همچنین انتظار دارد با تزریق سرمایه بتواند سهمش را در بازار گوشی‌های هوشمند افزایش دهد. سال گذشته سرمایه این شرکت چهار میلیارد دلار بود و پس از یک سال این میزان سرمایه به ۱۰ میلیارد دلار رسیده است. این شرکت هم‌اکنون عنوان یکی از پنج تولیدکننده برتر را در بازار چین به خود اختصاص داده و توانسته در طول سال جاری میلادی ۱۵ میلیون دستگاه گوشی به فروش برساند. این شرکت اوایل بهار سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد و سال ۲۰۱۱ فروش گوشی‌هایش را آغاز کرد و به تازگی توانسته با چایناموبایل به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور موبایل در چین برای فروش گوشی‌هایش قرارداد منعقد کند.