به قوه قضائیه شکایت می‌کنیم
سال گذشته حوزه هنری ۶ فیلم سینمایی را که مجوز نمایش از ارشاد داشتند؛ اکران نکرد و به نوعی آنها را تحریم کرد. این اقدام باعث خساراتی به صاحبان فیلم‌ها شد. صاحبان این فیلم‌ها از‌‌ همان زمان پیگیر مطالبات خود هستند و در آخرین پیگیری جلسه‌ای را در روز سوم شهریور برگزار کردند.
سیدجمال ساداتیان(تهیه‌کننده فیم برف روی کاج‌ها) در گفت‌وگو با «ایلنا»، با اشاره به جلسه یکشنبه شب گذشته گفت: در این جلسه مباحث خوبی مطرح شد و جدا از بحث گرفتن خسارت از حوزه هنری درباره وزیر ارشاد دولت جدید و همچنین معاون سینمایی وی بحث و تبادل نظر شد.
وی ادامه داد: حوزه هنری سال گذشته فیلم‌هایی را که مربوط به سینمای اجتماعی بود تحریم کرد درحالی‌که فیلم‌های دیگری به نمایش درآمد که بعضا شاید سطح آن پایین‌تر از این فیلم‌ها بود. در این جلسه مرور شد که رفتار حوزه هنری چقدر از سر دلسوزی بوده و چقدر از سر لجبازی. زیرا ما معتقدیم که این رفتار ناگهانی بوده است. وی با اشاره به پیگیری کامل تا حصول نتیجه از حوزه هنری افزود: بعد از آنکه فیلم‌های ما را حوزه هنری اکران نکرد صاحبان این فیلم‌ها دچار خسارت شدند و براساس برآورد بیش از ۵ میلیارد تومان در آن زمان به این فیلم‌ها خسارت وارد شد. ساداتیان با تاکید بر اینکه باید این خسارت به صاحبان فیلم‌ها پرداخت شود، افزود: ما از این لحظه مسائل خود را از طریق قوه قضائیه پیگیری می‌کنیم و با گرفتن یک وکیل قصد داریم تا موضوع را به صورت قضایی پیگیری کنیم؛ هرچند مسائل را به وزیر ارشاد جدید نیز منتقل می‌کنیم و از معاون وی نیز می‌خواهیم که مساله را جدی پیگیری کند.
وی ادامه داد: در این شکایت خود علاوه بر دریافت خسارت می‌خواهیم مشخص شود که براساس چه مبنایی حوزه هنری ۸۰ سینمای دولتی را که متعلق به عموم است به صورت یکجانبه از اکران تعدادی از فیلم‌ها منع کرده است.
ساداتیان افزود: یکشنبه هفته آینده نیز یک جلسه عمومی با اهالی رسانه و سینماگران خواهیم داشت و پیرامون این مساله و کارهایی که تاکنون انجام شده صحبت خواهیم کرد.