دنیای اقتصاد- گیرنده‌های دیجیتال این روزها محبوبیت زیادی در بازار تجهیزات دیجیتالی و صوتی و تصویری یافته‌اند و به دلیل همین محبوبیت، شاهد رشد تنوع در برند و مدل این محصولات در بازار طی دو سال گذشته هستیم.
به گفته فعالان بازار در حال حاضر در بازار این کالابرندهایی نظیر ایکس‌ویژن، مارشال، دنای، شاتل، فراسو و... حضور دارند که هرکدام سهمی از میزان فروش این دستگاه‌ها را در اختیار دارند.
فعالان بازار می‌گویند: قیمت مناسب این کالاها (حدود ۸۰ تا ۱۵۰هزار تومان و به ندرت بالاتر) باعث شده است تا اکثر افراد از این کالااستقبال کنند.
محمد رونقی، یکی از فعالان بازار در این باره می‌گوید: با وجودی که اکثر تلویزیون‌های جدید به سیستم‌های گیرنده دیجیتال مجهزند، اما با این حال بازار این کالا رونق دارد. به گفته وی، البته بخش بزرگی از این کالاها به شهرستان‌ها ارسال می‌شود و می‌توان گفت این کالا در شهرستان بازار پررونق‌تری دارد تا تهران. اما در هر حال در بازار تهران هم این کالا مخاطبانی دارد.
فعالان بازار می‌گویند: در بازار این کالا برندهای ایکس ویژن، مارشال و فراسو فروش بالاتری نسبت به سایر برندهای موجود در بازار دارند.
همچنین نظرسنجی انجام شده توسط باشگاه فعالان آی سی تی نشان می‌دهد که در بازار گیرنده‌های دیجیتال، برندایکس ویژن با کسب ۵/۳۵ درصد از کل سهم فروش بازار این کالادر مقام نخست پرفروش‌های بازار این کالا ایستاده است. سهم محبوبیت گیرنده‌های دیجیتال این برند در بهمن ماه سال گذشته در حدود ۳۴ درصد بوده است. پس از این برند هم گیرنده‌های دیجیتال فراسو با کسب ۶/۲۳ درصد از سهم محبوبیت بازار در رتبه دوم ایستاده‌اند. سهم محبوبیت گیرنده‌های دیجیتال فراسو در بهمن ماه سال قبل در حدود ۹/۲۳ درصد گزارش شده است.
دنای، اما برندی است که در این مدت توانسته است سهم محبوبیت و فروش خود را در بازار افزایش دهد و در حالی که در بهمن ماه سال گذشته سهم محبوبیتی در حدود ۱۳ درصد داشت اکنون با اختصاص ۹/۱۴ درصد از میزان محبوبیت و فروش بازار در رتبه سوم محبوب‌های بازار گیرنده‌های دیجیتال ایستاده است. برند مارشال هم چهارمین برند محبوب در بازار گیرنده‌های دیجیتال است که توانسته است با کسب ۸/۱۴ درصد از میزان محبوبیت بازار در رتبه چهارم قرار گیرد.

بازار گیرنده‌های دیجیتال همچنان سرپاست