تبلتی با صفحه نمایش با کیفیت
دنیای اقتصاد- مدل 97 Titanium HD از تبلت‌های محبوب و البته ارزان‌قیمت برند ARCHOS است.
این تبلت که در رنگ سفید و مبتنی بر سیستم عامل Google Android v۱/۴ JellyBean است، دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازنده ARM Dual Core Cortex-A۹ CPU ۶/۱ GHz، حافظه هشت گیگابایتی و صفحه نمایش لمسی ۷/۹ اینچی از نوع LCD Capacitive است.
در توضیح بیشتر درباره صفحه نمایش این تبلت باید بگوییم که صفحه نمایش ۷/۹ اینچ و بسیار با کیفیت است که از پنل IPS استفاده می‌کند. وضوح تصاویر در این نمایشگر معادل ۲۰۴۸ × ۱۵۳۶ پیکسل است و قادر به پشتیبانی از ۱۰ لمس به صورت همزمان است.
زاویه دید مناسب از جهات مختلف از جمله دیگر ویژگی‌های نمایشگر ۹۷ Titanium HD است. همان‌طور که گفتیم حافظه پردازشی ۱ گیگابایتی را نیز باید به این مجموعه اضافه کرد. ۹۷ Titanium HD در حالت پیش فرض فضای ۸ گیگابایتی برای میزبانی اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
حال آنکه اگر به فضای ذخیره‌سازی بیشتری احتیاج دارید جای نگرانی نیست؛ چرا که به واسطه حضور درگاه micro SD این میزان پیش‌فرض، تا ۶۴ گیگابایت قابلیت ارتقا دارد.
در این مدل همچنین ارتباط بی‌سیم از طریق شبکه‌های محلی (Wi-Fi) امکان‌پذیر است. همچنین ۹۷ Titanium HD از رابط‌های OTG نیز پشتیبانی می‌کند.
در مورد دوربین این تبلت هم باید بگوییم که دوربین نمی‌تواند به عنوان فاکتور خرید در تبلت از درجه اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار باشد مگر آنکه خود کاربر تاکید بر این ویژگی داشته باشد. با توجه به این موضوع در این تبلت از دو دوربین ۵ و ۲ مگاپیکسلی استفاده شده است. دوربین اصلی دستگاه یک دوربین ۵ مگاپیکسلی، با کیفیت تصاویر متوسط است و نمی‌توان به عنوان یک دوربین کامل روی آن حساب
باز کرد. ARCHOS برای این تبلت یک باتری لیتیوم پلیمری در نظر گرفته است که قادر به پشتیبانی از حدود ۱۰ ساعت کاربری ترکیبی است.
به طور کلی طراحی و ساخت باکیفیت، تجهیز به صفحه نمایشگر با کیفیت ۷/۹ اینچی مجهز به پنل IPS با وضوح ۲۰۴۸ × ۱۵۳۶ پیکسل (رتینا)، بهره‌مندی از قدرت سخت‌افزاری مطلوب، برخورداری از بدنه بسیار باریک، خوش‌دست و کاملا مستحکم، توانایی پشتیبانی از کارت حافظه تا ۶۴ گیگابایت، تجهیز به سیستم‌عامل آندروید نسخه ۱/۴ قیمت مناسب از نقاط قوت این تبلت محبوب است. در مقابل شاید بتوان گفت کیفیت متوسط تصاویر دوربین نقطه ضعف این تبلت به حساب‌ می‌آید. این تبلت ۶۴۰ گرمی که در رنگ سفید به بازار عرضه شده است با قیمتی در حدود ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.