وقتی گوگل اتومبیل بدون راننده می‌سازد
به دنبال امتناع شرکت‌های اتومبیل‌سازی از درخواست گوگل این شرکت فناوری در نظر دارد طراحی و ساخت اتومبیل‌های خود را که بدون راننده حرکت می‌کند در دست بگیرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت گوگل که نام خود را از طریق موتور جست‌وجوی خود به دست آورده با تعدادی از سازندگان اتومبیل رایزنی کرده تا اتومبیل‌هایی با ویژگی‌های مدنظر خود تولید کند، درست شبیه اولین رویکرد این شرکت به سیستم‌عامل آندروید. اما این مذاکرات با شکست مواجه شد، از این رو گوگل تصمیم گرفت ساخت و طراحی اتومبیل‌های مدنظر خود را در دست بگیرد، رویکردی مشابه رویکرد اخیر این شرکت به لپ‌تاپ‌های کروم بوک.
گوگل درحال بررسی فروش این اتومبیل‌ها به افراد است، اما از سوی دیگر به مساله تبدیل این اتومبیل به یک تاکسی روباتی نیز فکر می‌کند، تاکسی‌ای که مسافران را در لحظه تقاضا سوار کرده و آنها را به مقصدشان می‌رساند.
این ایده برای تحت فشار گذاشتن شرکت‌های بزرگ تولید اتومبیل است تا فناوری اتومبیل‌های خودکار بدون راننده را بپذیرند. چنین تاکسی‌هایی در مرحله اول فردی را پشت فرمان می‌نشانند تا اگر موارد اضطراری پیش آمد وی بتواند کنترل اتومبیل را در اختیار بگیرد. اما در درازمدت این فرد از داخل تاکسی حذف می‌شود. در حال حاضر چالش گوگل تجاری‌سازی این پروژه است. علاوه بر این چنین اتومبیل‌هایی بدون راننده قیمت‌های گزافی هم دارند.