ویندوزفون در آمریکای لاتین دوم شد
در حالی که ویندوز فون مایکروسافت تاکنون نتوانسته در بازار گوشی‌های هوشمند دنیا سهم خوبی را به خود اختصاص دهد، در بازار آمریکای لاتین جایگاه دوم جدول را پس از آندروید در اختیار گرفته است.
به گزارش «موبنا»،‌ گزار‌ش‌ها حاکی است نوکیا و مایکروسافت با عرضه گوشی‌های ارزان‌قیمت توانسته‌اند سهم زیادی از بازار آمریکای لاتین را به خود اختصاص دهند. سال گذشته ویندوز فون در آمریکای لاتین جایگاه چهارم را در اختیار داشت، اما هم‌اکنون با رشد 12 درصدی جایگاه بهتری را به خود اختصاص داده است. نوکیا با عرضه گوشی‌ Lumia ۵۲۰، بهترین میزان فروش گوشی‌های مبتنی بر ویندوزفون را به خود اختصاص داد.
بر اساس گزارش مایکروسافت، آرژانتین، برزیل، شیلی، کلمبیا، مکزیک و پرو کشورهایی هستند که ویندوز فون در آنها رشد خوبی داشته است.
نوکیا با استراتژی خاص خود کشورهای نوظهور و بازارهای در حال توسعه مثل آمریکای لاتین را هدف قرار داده و با عرضه گوشی‌های ارزان‌قیمت قصد دارد سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص دهد. آمارها همچنین نشان داده، در آمریکا و دیگر بازارهای توسعه یافته مردم از گوشی‌های گران‌قیمت‌تری همچونLumia ۵۲۰، Lumia ۹۲۵، Lumia ۹۲۸ و Lumia ۱۰۲۰ استفاده می‌کنند.