فروش سرفیس پروهای باقی‌مانده برای عرضه نسخه جدید این تبلت
دنیای‌اقتصاد- گویا مایکروسافت این روزها تمام تلاش خودش را برای فروش تمام تبلت‌های سرفیس پرو که تا حالا فروش نرفته‌اند، انجام می‌دهد.
در واقع این شرکت می‌خواهد تبلت‌های فروش نرفته خودش را به سرعت بفروشد تا بتواند به راحتی نسل دوم از این تبلتش را در ماه اکتبر آینده روانه بازار کند. در همین راستا این شرکت تا حالا قیمت سرفیس Pro را در بازار آمریکای شمالی تا ۱۰۰ دلار هم کاهش داده است.
بر اساس آخرین گزارش وب‌‌سایت Digitimes، علت اصلی عدم فروش تبلت‌های مایکروسافت و خالی نشدن انبارهای فروشگاه‌ها از این محصول، قیمت بالای Surface Pro و عملکرد ضعیف Surface RT در هماهنگی با اپلیکیشن‌های مختلف است.
در حقیقت این موضوع به این بر می‌گردد که مایکروسافت آن‌طور که در زمینه نرم‌افزار موفق و حرفه‌ای عمل می‌کنند، در زمینه‌ بازاریابی و قیمت‌گذاری اصلا خلاقیت نداشته و دلیل آن هم همین چند میلیون تبلتی است که در قفسه فروشگاه‌ها باقی مانده‌اند.
این شرکت در اولین تجربه ساخت تبلت، نتوانست آن‌طور که باید موفق باشد، به همین دلیل مدیران مایکروسافت تصمیم گرفته‌اند تا در زمینه تولید و عرضه نسل دوم این محصولات، دقت بیشتری به خرج دهند. در همین راستا، مایکروسافت تنها سفارش ساخت ۳۰۰ هزار دستگاه تبلت جدیدش را به کمپانی چینی Pegatron، سازنده تبلت‌های سرفیس داده است.