مانیتور 29 اینچ باریک با وضوح بالا
دنیای‌اقتصاد- شرکت Asus به‌تازگی مانیتور جدیدش را به بازار معرفی کرده است. این مانیتور جدید که اندازه 29 اینچ داشته و ساختار بسیار عریضی دارد، با مدل PB298Q به بازار معرفی شده است.
نسبت تصویر در این مانیتور برابر ۲۱:۹ بوده و پنل آن از نوع AH-IPS است. استفاده از پنل IPS باعث افزایش زاویه دید و همچنین دقت بالای نمایش رنگ‌ها می‌شود و به همین دلیل هم این مانیتور امکان نمایش تصاویر با کیفیت بالا و برابر ۱۰۸۰ در ۲۵۶۰ پیکسل را دارد. این مانیتور اندازه‌ای برابر دو نمایشگر ۱۷ اینچ در کنار یکدیگر دارد و فریم‌های اطراف نمایشگر در این مدل تنها ضخامت ۸/۰ میلیمتری دارند.
وضوح تصویر در این مانیتور تا ۳۳ درصد بالاتر از نمایشگرهای استاندارد Full HD است و قطر ۲۹ اینچی آن برابر با دو مانیتور ۱۷ اینچ با نسبت تصویر ۵:۴ در کنار یکدیگر است. نسبت تصویر ۲۱:۹ در این مانیتور نیاز به یک نمایشگر جداگانه برای افزایش وسعت تصویر را برطرف می‌کند و وضوح فوق گسترده نیز به این معنی است که کاربران می‌توانند تعداد ستون‌های بیشتری را در نرم افزارهای صفحه گسترده مانند اکسل مشاهده کنند که این تعداد تا ۱۳ برابر مانیتورهای Full HD در اندازه معمولی است.
نور پس زمینه LED در نمایشگر مجهز به فناوری AH-IPS با تولید رنگ‌های دقیق باعث می‌شود، مانیتور PB۲۹۸Q برای کاربردهای خانگی و حرفه‌ای مناسب باشد. نمایشگر PB۲۹۸Q دارای امکانات ارتباطی برای پشتیبانی از انواع تجهیزات صوتی و تصویری است. این امکانات ارتباطی شامل پورت‌های DisplayPort، HDMI و دو پورت DVI هستند. علاوه بر اینها این مانیتور دارای دو اسپیکر با توان پخش ۳ وات هم هست.
نسبت کنتراست تصویر در این مانیتور جدید برابر ۱ به ۸۰۰۰۰۰۰۰ است و شدت روشنایی آن به ۳۰۰ انسی لومن می‌رسد. این مانیتور همراه با یک نرم‌افزار اختصاصی به نام MultiFrame عرضه شده است که به کاربران امکان کنترل و مدیریت چند کامپیوتر را می‌دهد بدون اینکه این صفحات تداخلی با هم داشته باشند. این محصول همچنین دارای تکنولوژی ویدئویی هوشمند Splendid شرکت Asus است که رنگ‌ها را به صورت زنده با شش حالت پخش در هر موقعیتی تضمین می‌کند و از طریق یک کلید اختصاصی قابل اجرا است.
مانیتور PB۲۹۸Q به صورت ایستاده با شیب قابل تنظیم طراحی شده است و نمایشگر روی یک پایه گردان با قابلیت تغییر ارتفاع تا ۱۵۰ میلیمتر قرار دارد. این نمایشگر را می‌توان در مسیر افقی تا ۹۰ درجه تغییر جهت داد و در این حالت، مانیتور به صورت عمودی هم قابل استفاده است.
با این همه، اما شرکت Asus هنوز اطلاعاتی درباره زمان و قیمت عرضه این محصول جدیدش را اعلام و منتشر نکرده است.