همکاران سیستم- یکی از تحلیلگران ارشد شرکت پژوهشی گارتنر در اظهارنظری گفته است کاهش کنترل‏ها و سیاست‏های امنیتی شرکت‌ها گاهی می‏تواند به ارتقای وضعیت امنیتی آنها کمک کند.
به گزارش وب‏سایت zdnet، تام شولتز، معاون پژوهشی شرکت گارتنر در یک سخنرانی گفته است کاهش سیاست‏ها و کنترل‏های امنیتی از سوی شرکت‌ها و کسب و کارهای تجاری می‏تواند باعث صرفه‏جویی مالی و حتی بهبود شرایط امنیتی آنها شود. وی این مطالب را در یکی از نشست‏های تخصصی این شرکت که با عنوان «مدیریت امنیت و مخاطره» در سیدنی استرالیا برگزار شده، اعلام کرده است.
وی گفته است: وضعیت موجود در زمینه امنیتی به گونه‏ای است که به رفع چالش‏های امنیتی نمی‏انجامد و ممکن است بهترین واکنش به این شرایط، حذف برخی کنترل‏ها و سیاست‏های امنیتی باشد، چون این کنترل‏ها و سیاست‏ها چندان موثر نیست. شولتز افزوده است: من کاملا مطمئن هستم که در این زمینه که تلاش می‏کنیم کنترل‏های امنیتی خود را بر هر چیزی اعمال کنیم، شکست خورده‏ایم. وی در توضیح این نظر گفته است: ۲۴ ماه قبل وقتی در مورد استفاده از ابزارهای همراه در محل کار برای متخصصان امنیتی صحبت کردم، بسیاری از آنها می‏گفتند موافق استفاده از این ابزارها در محل کار نیستند. اما حالا بسیاری از افراد در محل کار از تبلت‏های شخصی خود استفاده می‏کنند.