بسیاری از پدرومادرها دلیل گریه کودکان خود را نمی‌دانند و این قضیه یکی از مشکلات آنها به شمار می‌رود، بنابراین برنامه نرم‌افزاری جدیدی برای گوشی‌های هوشمند ارائه شده که می‌تواند علت گریه کودکان را تشخیص دهد.
به گزارش اخبار خارجی موبنا، نوزادان تا زمانی که قادر به سخن گفتن نیستند، با گریه مشکلات خود را اعلام می‌کنند. نوع گریه کودک در رابطه با مشکلات مختلف، متفاوت است و گریه می‌تواند به معنی گرسنه بودن یا خستگی یا راحت نبودن او به هر دلیلی باشد. در مواقعی که کودک به شدت گریه می‌کند و پزشکان نیز قادر به تشخیص دلیل گریه او نیستند، ممکن است هر اقدامی باعث آزار بیشتر وی شود. از این رو محققان دانشگاهی برنامه‌ای ساخته‌اند که گریه کودک را تجزیه و تحلیل کرده و مشکل آن را تشخیص می‌دهد.
این ابزار می‌تواند تغییرات جزئی را در صدای گریه کودک که افراد متوجه آن نمی‌شوند تشخیص داده و براساس نوع آن درک کند که کودک از چه موضوعی رنج می‌برد و حتی راه‌حل‌های آن را نیز ارائه کند. این برنامه هنوز به مرحله نهایی نرسیده و نمی‌توان آن را روی آی‌فون یا یک گوشی آندوریدی نصب کرد، اما محققان وعده داده‌اند که به زودی نسخه نهایی آن آماده استفاده عموم خواهد شد.