لپ‌تاپی با قابلیت و ارزان از خانواده DELL
دنیای اقتصاد- مدل 3521-G از سری INSPIRON از لپ تاپ‌های باقابلیت DELL در بازار داخلی معرفی شده است.
این لپ تاپ دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازنده Intel ۳۳۳۷U Core i۵ ۸/۱GHz up to ۷/۲ GHz - Cache ۳ MB، رم چهار گیگابایتی از نوعDDRIII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه یک ترابایت است. کارت گرافیک این دستگاه هم AMD Radeon HD ۸۷۳۰M ۲۰۴۸ MB UpTo ۴۰۹۶ MB است.
در مورد صفحه نمایش هم باید بگوییم که این لپ‌تاپ به صفحه نمایش ۶/۱۵ اینچی از نوع HD WLED with Truelife مجهز است.صفحه نمایش براق بوده، به نور پس زمینه LED مجهز شده‌ و دقت ۱۳۶۶×۷۶۸ را ارائه می‌دهد که البته چنین دقتی برای یک صفحه نمایش ۶/۱۵ اینچی متوسط محسوب می‌شود و برای نشان دادن جزئیات دقیق در کارهای روزانه مانند مرورگری اینترنت و تماشای ویدئو مناسب است.
بالای صفحه نمایش نیز یک وب کم یک مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری HD ۷۲۰p قرار دارد که در شرایط نوری مناسب، می‌توان تماس‌های اینترنتی خوبی با آن برقرار کرد. در بخش دیگر این صفحه نمایش هم دو بلندگوی استریو قرار دارند که با وجود بهره گیری از تکنولوژی صوتی Waves MaxxAudio، صدای متوسطی تولید می‌کنند.
در مورد پورت و امکانات ارتباطی هم باید بگوییم کهDELL برای کاهش ضخامت دستگاه، مجبور شده تا از تعداد پورت‌های دستگاه بکاهد. بزرگ‌ترین تغییری که در مدل‌های جدید اعمال شده، حذف خروجی تصویری VGA و جایگزینی آن با پورت HDMI است. اما این دستگاه به Card Reader - Webcam - LAN و... مجهز است. برای ارتباط بی‌سیم نیز، کلیه مدل‌ها به Wi-Fi و نسل چهارم تکنولوژی ارتباط بی‌سیم Bluetooth مجهز شده‌اند.
صفحه کلید این لپ‌تاپ‌ هم از نوع Chiclet Style یا «جزیره‌ای» با کلیدهای جدا از هم است. به طور کلی برخورداری به بدنه باریک و سبک، طراحی ارگونومیک با لبه‌های انحنادار، مجهز به پورت USB ۰/۳، تجهیز به کیبورد و تاچ پد بسیار خوب، قیمت مناسب و... از نقاط قوت این دستگاه است.
این دستگاه ۲۵/۲ کیلوگرمی با قیمت در حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.