لپ‌تاپ سبک وزن فوجیتسو
دنیای‌اقتصاد- مدل LifeBook S761-A از لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت برند فوجیتسو در بازار داخلی است.
این لپ‌تاپ دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازنده Intel ۲۳۵۰M Core i۳ ۲.۳ GHz - Cache ۳ MB - BUS ۱۰۶۶ MHz، رم چهار گیگابایتی از نوع DDRIII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه ۳۲۰ گیگابایت است.
در مورد صفحه نمایش هم باید بگوییم که فوجیتسو در مدل S۷۶۱ یک صفحه نمایش ۳/۱۳ اینچی با دقت ۱۳۶۶×۷۶۸ قرار داده که تراکم پیکسلی متوسط ۱۲۰ppi را ارائه می‌دهد.
روشنایی این صفحه‌نمایش بسیار بالا است و این روشنایی بالا در کنار روکش ماتی که فوجیتسو بر روی صفحه نمایش قرار داده است، به کاربران S۷۶۱ این امکان را می‌دهد که بتوانند به‌راحتی با لپ‌تاپ خود در فضاهای خارجی یا در زیر تابش نور آفتاب، کار کنند. در ضمن روشنایی صفحه نمایش بر خلاف اکثر لپ‌تاپ‌ها، هنگامی که از باتری به جای آداپتور برق استفاده می‌کنید، کاهش نمی‌یابد.
بالای این صفحه نمایش، یک دوربین ۳/۱ مگاپیکسلی با میکروفون داخلی تعبیه شده است که در شرایط نوری مناسب، می‌توان تماس‌های تصویری بسیار خوبی با آن برقرار کرد. بالای کیبورد هم دو بلندگوی استریو تعبیه شده‌اند که برای یک لپ‌تاپ ۳/۱۳ اینچی، صدایی فراتر از انتظار تولید می‌کنند، ولی با وجود این برای علاقه‌مندان به دنیای مالتی مدیا، خیلی مناسب نیستند.
پورت‌ها و اتصالات S۷۶۱ تقریبا کامل است و می‌تواند نیاز اکثر کاربران را برآورده کند. روی لبه سمت چپی یک پورت USB ۳.۰، یک پورت USB ۲.۰، خروجی تصویری HDMI و ورودی و خروجی صوتی قرار دارند. لبه سمت راستی تنها توسط درایور نوری، پورت شبکه گیگابیتی و یک درگاه USB ۲.۰ دیگر اشغال شده است. در نهایت، بر روی لبه جلویی یک کارت‌خوان و بر روی لبه پشتی، خروجی تصویری VGA در کنار شکاف باتری تعبیه شده‌اند.
فوجیتسو روی S۷۶۱ از تمامی عرض دستگاه استفاده کرده و یک کیبورد با کلیدهای استاندارد قرار داده است. به طور کلی Lifebook S۷۶۱ را می‌توان یک لپ‌تاپ سبک و خوش‌ساخت دانست که امکانات و قابلیت‌های خوبی را نیز دارا است. همچنین صفحه نمایش روشن و مات این لپ‌تاپ به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند به‌راحتی با دستگاه خود در شرایط نوری مختلف کار کنند.
این لپ‌تاپ ۶/۱ کیلوگرمی با قیمتی در حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.