مدل u۱۸۰ از مینی لپ‌تاپ‌های msi در بازار داخلی است. این مینی‌لپ‌تاپ دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازندهIntel Atom N۲۶۰۰ Atom ۱.۶ GHz - Cache ۱ MB، رم دو گیگابایتی از نوع DDRIII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه ۳۲۰ گیگابایت و... است. کارت گرافیکی این مینی لپ‌تاپ هم مانند سایر مینی لپ‌تاپ‌های موجود در بازار چندان قوی نبوده است. این کارت گرافیکی از نوع Intel GMA ۳۶۰۰ - MB است.

در مورد صفحه نمایش این لپ‌تاپ هم باید بگوییم صفحه نمایش این مینی‌لپ‌تاپ ۱۰ اینچ از نوع براق و با وضوح تصویر ۱۰۲۴×۶۰۰ نقطه در اینچ است. دستگاه مذکور مانند سایر مینی‌لپ‌تاپ‌های موجود در بازار فاقد اپتیکال درایو و مودم داخلی است.

این مینی لپ‌تاپ به بلوتوث داخلی، کارتخوان، وب‌کم ۳ مگاپیکسلی، شبکه LAN: ۱۰/۱۰۰Mbps، شبکه بی‌سیم Wireless، دو پورت USB ۲.۰، پورت خروجی VGAو پورت HDMI مجهز است. این مینی لپ‌تاپ همچنین به باتری شش سلولی، نسخه Home Premium از سیستم‌عامل ویندوز هفت و... مجهز است. مینی لپ‌تاپ یک کیلوگرمی MSI که در رنگ‌های سفید و مشکی به بازار عرضه شده است با قیمتی در حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

این دستگاه مناسب افرادی است که از کامپیوتر همراه خود انتظار انجام امور سنگین و پیچیده را نداشته و همچنین به صفحه نمایش بزرگی برای انجام کارهای خود نیازمند نیستند.

عدم وجود اپتیکال درایو نیز تا حدودی دایره کاربران این مینی لپ‌تاپ و در کل تمام مینی لپ‌تاپ‌ها را محدودتر از قبل کرده است. در هر حال این دستگاه سبک و کم‌حجم می‌تواند انتخاب مناسب و خوبی برای دانشجویان و افرادی باشد که ناچارند همه‌جا کامپیوتر شخصی خود را به همراه داشته باشند.