دستیار شخصی گوگل با آی‌فون ادغام می‌شود

گوگل سرانجام سرویس Google Now را برای سیستم‌عامل iOS اپل ارائه کرد. به گزارش موبنا، یکی از بهترین ویژگی‌های نسخه Jelly Bean سیستم‌عامل آندروید، Google Now نام دارد که برنامه به

روز رسانی شده سرویس جست‌وجوی گوگل به شمار می‌رود و اطلاعات مورد نیاز کاربران را به سرعت در اختیارشان قرار می‌دهد و گوگل آن را «دستیار شخصی هوشمند» نامیده است. Google Now قادر است همه اخبار و اطلاعات از وضعیت آب‌وهوا و قرار ملاقات‌های روزانه گرفته تا نتیجه بازی تیم مورد علاقه ورزشی را در اختیار کاربران قرار دهد.بر این اساس شما می‌توانید از Google Now سوالاتی بپرسید و تا پیش از تمام شدن سوالات‌تان می‌توانید به سیل عظیمی از اطلاعات دسترسی داشته باشید.بنابراین سرویس Google Now روی iOS همانند آندروید عمل می‌کند و بر اساس علایق و اطلاعاتی که از کاربران در اختیار دارد مثل محل فعلی آنها و سابقه جست‌وجوهایی که انجام داده، نیازها را برآورده کند. برای مثال وقتی از خانه بیرون می‌روید وضعیت ترافیک خیابان‌ها را به شما اطلاع می‌دهد.

اگرچه Google Now شبیه سرویس Siri اپل است، اما بسیار فراتر از دریافت و اجرای دستورات صوتی عمل می‌کند. این سرویس سعی می‌کند یک قدم از شما جلوتر باشد. قبل از اینکه روزتان را شروع کنید اوضاع آب و هوا را اعلام می‌کند. وقتی به ایستگاه مترو می‌روید می‌گوید که قطار بعدی کی از راه می‌رسد و می‌داند که تیم ورزشی مورد علاقه‌تان کدام است و شما را از نتایج مسابقه‌های آن مطلع می‌کند. در این سرویس اطلاعات به صورت کارت‌هایی به شما نشان داده می‌شود.

مجله Popular Science این سرویس را به عنوان بهترین نوآوری نرم‌افزاری سال ۲۰۱۲ معرفی کرد. اگرچه این سرویس هنوز آنقدر فراگیر نشده، اما خلاقیت‌های نهفته در آن سبب می‌شود که در آینده نزدیک به عنوان یکی از کاربردی‌ترین سرویس‌های گوگل شناخته شود.بر اساس گزارش مجله Popular Science، Google Now

نخستین منشی مجازی است که واقعا به نیازهای ما اهمیت می‌دهد و آنها را برآورده می‌کند. روز به روز امکانات جدیدی به آن اضافه می‌شود و دستیار گوگلی ما هر روز هوشمندتر عمل می‌کند. بر این اساس Google Now توانست جایزه بهترین نوآوری سال ۲۰۱۲ را از آن خود کند.

دستیار شخصی گوگل با آی‌فون ادغام می‌شود