رییس سازمان توسعه تجارت از بررسی وضعیت فعلی تعرفه گوشی تلفن‌همراه در وزارت بازرگانی خبر داد. مهدی غضنفری، معاون وزیر بازرگانی بدون اعلام زمان مشخصی برای بررسی وضعیت فعلی تعرفه گوشی تلفن‌همراه در کشور گفته است: نتایج این بررسی مشخص می‌کند که آیا تعرفه فعلی مناسب وضعیت و شرایط فعلی بوده یا لازم است که تغییر کند.

به گزارش موبنا، وی با اظهار امیدواری نسبت به این مساله که هرچه زودتر تکلیف تعرفه این کالای پرمصرف مشخص شود، افزود: قاچاق گوشی سالیان متوالی است که انجام می‌گیرد و نمی‌تواند فقط نتیجه این افزایش تعرفه باشد.

توزیع کارت شارژها با وضعیت مطلوب فاصله دارد

محمدمهدی عطوفی، معاون بازاریابی و امور مشترکان شرکت ارتباطات سیار با بیان این مطلب که توزیع کارت شارژ اعتباری همراه اول در استان‌های کشور تا وضعیت مطلوب فاصله دارد، به موبنا گفته است که ظرف چند روز آینده مشکل کمبود کارت شارژ سیم‌کارت اعتباری به طور کامل برطرف می‌شود.

از تلفن‌همراه ساخت داخل استقبال خواهد شد

محمدابراهیم مطلع، مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران با اشاره به این موضوع که در حال حاضر تعدادی از گوشی‌های ITMC به بازار عرضه شده که با استقبال خوبی هم مواجه شده است، تاکید کرد: در برنامه داریم تا این گوشی‌ها را علاوه بر تهران در سایر استان‌های کشور توزیع کنیم.

وی می‌گوید: در برنامه داشتیم که توسعه تولید گوشی سریع‌تر انجام شود اما با توجه به اینکه قوانین و مقررات تغییر پیدا کرده و موضع تثبیت تعرفه‌ها مطرح است این روند با شتاب‌ کمتری اجرا می‌شود.

کاهش یا افزایش تعرفه سیم‌کارت‌های اعتباری؟

پیشنهاد کاهش تعرفه مکالمات سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور اول هنوز به تصویب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نرسیده است، زیرا در این پیشنهاد بحث کاهش تعرفه‌ها با توجه به موضوع افزایش نرخ پالس مکالمات تلفنی و در صورت پیاده‌سازی طرح فلت استانی در شرکت مخابرات ایران،‌ مطرح شده است اما هنوز مشخص نیست طرح هم‌کدی استانی انجام خواهد شد یا خیر تا بر مبنای آن تعرفه مکالمات تلفنی افزایش پیدا کند، به همین جهت سازمان تنظیم مقررات از مخابرات خواسته است که اصلاحاتی در زمینه این پیشنهاد انجام دهد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار درباره نحوه محاسبه کاهش نرخ مکالمات سیم‌کارت‌های اعتباری که پیشنهاد شرکت ارتباطات سیار دقیقه‌ای ۶۲تومان است، اما سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بر دقیقه‌ای ۵۸تومان تاکید دارد، گفته بود: نرخ مکالمات سیم‌کارت‌های اعتباری بر اساس نرخ مکالمات سیم‌کارت‌های دائمی ‌در نظر گرفته می‌شود.