سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: برای کاهش تعرفه سیم‌کارت اعتباری دولتی از سوی مخابرات ایران به این سازمان پیشنهادی نشده است. در پی اعلام خبری مبنی بر مخالفت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با کاهش تعرفه سیم‌کارت های اعتباری شرکت مخابرات ایران، سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد که تاکنون هیچ‌گونه پیشنهادی در خصوص کاهش تعرفه مذکور از شرکت مخابرات ایران اعلام نشده است.

تنها پیشنهادی که در خصوص تعرفه تلفن‌های اعتباری دریافت شده مربوط به یکنواخت کردن تعرفه تلفن‌های همراه دائم و اعتباری بوده که اجرای آن منوط به افزایش سایر تعرفه‌ها و نرخ پالس بوده و به همین دلیل مورد تایید سازمان قرار نگرفته است.

تکلیف تعرفه SMS هفته آینده روشن می شود

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارشی تحلیلی درباره وضعیت تعرفه SMS را تنظیم و به منظور تصمیم‌گیری نهایی، گزارش فوق را هفته آینده به کمیسیون تنظیم مقررات ارائه می‌کند.

یک مقام آگاه در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با سیتنا، اظهار داشت: در یک بازار رقابتی هیچ نهادی مخالف کاهش تعرفه نیست و در این بازار، اپراتورها می‌توانند تعرفه‌های خود را کم و زیاد کنند. این مقام آگاه تصریح کرد: طبق اعلام سازمان بازرسی کل کشور، کمیسیون تنظیم مقررات تنها مرجع تصمیم‌گیری در خصوص تعرفه‌های تلفن‌همراه است و این کمیسیون به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تکلیف کرده است تا گزارشی را درباره وضعیت تعرفه SMS ارائه کنند. وی افزود: تاکنون ارقام متفاوتی برای تعیین تعرفه SMS پیشنهاد و مطرح شده است، با این حال تصمیم نهایی را در این خصوص کمیسیون تنظیم مقررات می‌گیرد.

وی در پایان گفت: این گزارش آماده شده و در نخستین جلسه کمیسیون که به احتمال زیاد هفته آینده برگزار می‌شود، ارائه خواهد شد.

افزایش ظرفیت شبکه تلفن‌همراه

مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات ایران از آماده سازی شبکه تلفن‌همراه متناسب با میزان ثبت‌نام سیم کارت اعتباری همراه اول خبر داد. داوود زارعیان در گفت‌وگو با موبنا با اظهار این که کمبود سیم کارت اعتباری همراه اول تنها در کمتر از پنج استان کشور مشاهده می شود، دلیل این امر را استقبال چشمگیر از ثبت‌نام در این استان‌ها ذکر کرد.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد: در بیش از ۲۵ استان کشور کمبود سیم کارت اعتباری همراه اول وجود ندارد و در استان‌هایی هم که ثبت‌نام مطابق با پیش‌بینی بوده، در واگذاری سیم کارت اعتباری مشکلی ایجاد نشده است. زارعیان در پاسخ به این پرسش آیا با پایان دوره ۴۵ روز، زمان واگذاری محدودیتی در عرضه سیم کارت اعتباری نخواهیم داشت، گفت: همزمان با واگذاری‌ها سیم کارت در استان‌هایی که ثبت‌نام بسیار بالایی داشته‌اند، شبکه ایجاد می شود تا عرضه سیم کارت اعتباری با مشکلی مواجه نشود.