افزایش قیمت‌ رم و مادربورد پس از ماه رمضان

بازار دیجیتال- مادربورد، یکی از قطعات اساسی و مهم رایانه است که نقش موثری در عملکرد سیستم کاربران دارد. شرکت‌های تولیدکننده این کالا نیز با درک چنین موضوعی به تولید و عرضه مدل‌های پیشرفته‌تری از این کالا می‌پردازند و درصدد رقابت با یکدیگر برآمده‌اند. طبق اعلام فعالان بازار GIGABYTE، Abit، Soyo و... از برندهای معروف این کالا در بازار هستند که در این بین مادربوردهای GIGABYTE از فروش بالاتری نسبت به سایر برندها برخوردارند. فروشندگان مدل GA-۹۴۵GCMX-S۲ را از مادربوردهای پرفروش GIGABYTE معرفی کردند که بر پایه چیپ‌ست intel ۹۴۵gc/۱ch۷ طراحی شده و با قیمت ۷۴هزار تومان به فروش می‌‌رسد.

نمایندگی فروش مادربوردهای Abit (شرکت شاب) نیز از ثبات قیمت مادربوردهای این شرکت طی یک هفته گذشته خبر داد و گفت: تا پایان ماه رمضان قیمت انواع مادربورد و کارت گرافیک ثابت خواهد بود.

این نمایندگی از افت ۲درصدی نرخ انواع RAM در بازار خبر داد و گفت: علت این موضوع بازار نابسامان این کالا است.

سالاری یک فروشنده تجهیزات کامپیوتری نیز از افت قیمت انواع رم در بازار خبر می‌دهد و مدل KVR۶۶۷D۲N۵K۲ را از رم‌های پرفروش KING STON در بازار معرفی کرد که فرکانس آن ۶۶۷ مگاهرتز است و با قیمت ۳۵ تا ۳۸هزار تومان به فروش می‌رسد.

فعالان بازار معتقدند، به احتمال زیاد پس از ماه رمضان شاهد ورود مدل‌های جدیدی از کارت گرافیک، مادربورد و کارت حافظه به بازار خواهیم بود.

این فروشندگان رشد قیمت این کالاها را طی روزهای پس از ماه رمضان پیش‌بینی می‌کنند.