دوربین‌های فیلمبرداری با قابلیت‌های جدید

بازار دیجیتال- شرکت Samsung جدیدترین محصولات خود را به بازار دوربین‌های فیلمبرداری دیجیتال معرفی کرده است. دوربین‌های مدلVP-HMX۱۰C، VP-MX۱۰A و VP-DX۱۰، محصولات جدید این شرکت هستند که به تازگی معرفی شده‌اند.

این محصولات دارای بعضی قابلیت‌های مشترک مانند عمر باتری طولانی، زمان آماده به کار کوتاه به اندازه۳ ثانیه، تکنولوژی icheck برای مشاهده وضعیت باتری باقیمانده و میزان حافظه خالی دوربین، فیلتر کاهش صدای اضافه محیطی سه‌بعدی و ابعادی به اندازه کف دست هستند.

مدل VP-HMX۱۰C که اولین دوربین فیلمبرداری دیجیتال با کیفیت یا HD شرکت Samsung است، با سرعت ۵۰ فریم در هر ثانیه فیلمبرداری می‌کند.

این دوربین مجهز به نمایشگر لمسی ۷/۲ اینچی LCD با وضوح تصویر بالا است.

قدرت زوم‌اپتیکال این دوربین تا ۱۰ برابر بوده و این رقم برای زوم‌دیجیتال آن به۲۰ برابر می‌رسد.

حافظه داخلی این دوربین تا ۸گیگابایت یا ۲ساعت فیلم، گنجایش دارد.

این دوربین که عمر باتری آن با هر بار شارژ در حدود ۹۰ دقیقه است، امکان ارتقای حافظه به وسیله کارت‌های حافظه SD، SDHC و MMC را دارد.

دوربین مدل VP-MX۱۰A این شرکت طراحی کوچک و باریکی مانند مدل قبلی دارد. با این همه این دوربین دارای حافظه داخلی ۴گیگابایتی مبتنی بر فلش است که از طریق کارت‌های حافظه SD، SDHC و MMC قابل ارتقا خواهد بود. عمر باتری VP-MX۱۰A در هر بار شارژ به ۲ساعت می‌رسد و قدرت زوم اپیتکال آن تا ۳۴ برابر است.

دوربین مدل VP-DX۱۰ شرکت Samsung در حقیقت یک دوربین فیلمبرداری دیجیتال مبتنی بر حافظه فلش و DVD است. حافظه داخلی این دوربین ۴گیگابایت است که امکان فیلمبرداری تا یک ساعت را به طور مداوم در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

این دوربین قابلیت انتقال فیلم‌ها به طور مستقیم بر روی DVD را دارد.

زمان آماده به کار دوربین مدل VP-DX۱۰ تا ۲ثانیه بوده و قدرت زوم اپتیکال آن تا ۲۶برابر است.

هر سه مدل دوربین‌های جدید Samsung امکان چرخش نمایشگر LCD را تا ۱۳۵ درجه دارند که قابلیت فیلمبرداری راحت‌تر را در اختیار کاربرانش قرار می‌‌دهد.

Samsung هنوز زمان عرضه و قیمت دقیق دوربین‌های فیلمبرداری دیجیتال جدید خود را اعلام نکرده است.