بازار دیجیتال- اکثر افرادی که از چاپگرهای سوزنی استفاده کرده‌اند از سر و صدای زیاد دستگاه و بروز نقص فنی به ویژه در قسمت هد این دستگاه‌ها ناراضی هستند و به دنبال راه چاره می‌گردند. به نظر می‌رسد چاپگرهای خطی پاسخ مناسبی برای افرادی است که در روز، حجم بالایی پرینت می‌گیرند.

این چاپگرها که آمده‌اند تا جایگزین چاپگرهای سوزنی شوند، سرعت بسیار بالاتری نسبت به چاپگرهای سوزنی دارند و بسیار سخت کار هستند. به طوری که عمر هد این چاپگرها حدود ۱۰ تا ۱۵ سال اعلام شده و مصرف ریبون در آنها بسیار کم است. در مقابل کیفیت چاپ این چاپگرها در مقایسه با انواع سوزنی این کالا در حد پایین‌تری است.

شرکت «واریان ایران» نمایندگی فروش چاپگرهای خطی tally Genicom در این زمینه می‌گوید: مدل‌های T۶۲۱۸، T۶۳۱۲ و T۶۳۰۶ از چاپگرهای خطی پرفروش این شرکت هستند که به ترتیب با قیمت ۸میلیون و ۱۰۰هزار، ۶میلیون و ۷۵۰هزار و ۴میلیون و ۵۰۰هزار تومان به فروش می‌رسند.

سرعت چاپ این چاپگرها به ترتیب ۱۸۰۰، ۱۲۰۰ و ۶۰۰ خط در دقیقه است.

این چاپگرها از تکنولوژی پیشرفته Stored-Energy بهره‌مند هستند و به کارتریج‌‌های ریبون هوشمند نیز مجهزند.

تشخیص اتوماتیک ضخامت کاغذ برای چاپ روی انواع کاغذ مقوا، برچسب و فرم‌های چندنسخه‌ای، کیفیت و سرعت مناسب چاپ در محیط Text و گرافیک از ویژگی‌های دیگر این چاپگرها است. طبق اعلام شرکت «واریان ایران»، این چاپگرها محصول کشور انگلستان بوده و با ضمانت یکساله این شرکت به فروش می‌رسند.