بازار دیجیتال - خرید و فروش سیم‌کارت به خصوص در بخش سیم‌کارت‌های دولتی همراه اول چند ماهی است که با رکود نسبی همراه بوده است.

بنابر اظهارات فروشندگان بازار، قیمت سیم‌کارت صفر و کارکرده تلفن‌همراه در نقاط مختلف همچنان ثابت بوده و با تغییر چندانی روبه‌رو نشده است.اما تنها اتفاقی که روز گذشته در بازار سیم‌کارت‌های اپراتور اول شاهد آن بودیم، نوسان قیمت میان کدهای ۲ و ۳ و ۵ بوده که به ترتیب بین ۵۳۰ تا ۵۷۰هزار تومان، ۴۸۰ تا ۵۰۰هزار تومان و ۴۰۰ تا ۴۲۰هزار تومان به فروش می‌رسند. فعالان بازار علت این نوسان قیمت را افزایش تقاضا و کمبود این کدها در بازار اعلام کرده‌اند.
همچنین بازار خرید و فروش سیم‌کارت‌های اعتباری تالیا و ایرانسل نیز بدون هیچ نوسانی با همان قیمت‌های سابق خود خرید و فروش شدند. در حال حاضر سیم‌کارت صفر و کارکرده تالیا به ترتیب با قیمت 60 و 35هزار تومان و سیم‌کارت‌های اعتباری و دایمی ایرانسل با قیمت 15 و 75هزار تومان خرید و فروش می‌شوند. در این بین قیمت سیم‌کارت اعتباری دولتی بین 5 تا 10هزار تومان کاهش قیمت نشان داده است.
فروشندگان این سیم‌کارت در بازار علت این کاهش قیمت را واگذاری سیم‌کارت‌های ثبت‌نامی شرکت ارتباطات سیار عنوان کرده‌اند.
هم‌اکنون این سیم‌کارت در بازار بین 60 تا 70هزار تومان به فروش می‌رسد. البته گفتنی است قیمت سیم‌کارت اعتباری دولتی با شماره رند آن تا مرز 100هزار تومان هم معامله می‌شود.