رکود نسبی در بازار خرید و فروش مانیتور

بازار دیجیتال - باز هم تعطیلات چند روزه آخر هفته باعث بروز تغییر و تحولاتی در بازار خرید و فروش تجهیزات کامپیوتری شد. در بازار مانیتور نیز این تغییر در حد قابل توجهی مشهود بود، به طوری که اوایل هفته گذشته بازار خرید و فروش این کالا در رکود نسبی به سر می‌برد.

فعالان بازار معتقدند، فرارسیدن ایام سوگواری و انتشار خبر ورود مدل‌های جدید مانیتور به بازار پس از تعطیلات کاهش تقاضا برای خرید این کالا را به همراه داشته است.

در مقابل گروه اندکی از فروشندگان می‌گویند، طی روزهای اول هفته گذشته تغییراتی در روند خرید و فروش تجهیزات کامپیوتری، به ویژه مانیتور رخ نداده است.

چرا که خریداران این کالا وقتی تصمیم به خرید می‌گیرند، سعی می‌کنند هر چه سریع‌تر کالای مورد نظر خود را خریداری کنند، حتی اگر بازار در شرایط مطلوبی نباشد!

این فروشندگان معتقدند بسیاری از خریداران با تصور این که در زمان رکود بازار، می‌توانند تخفیف بیشتری از فروشنده بگیرند، برای خرید کالای مورد‌نظر اقدام می‌کنند.

صادقی یک فروشنده مانیتور در پاساژ پایتخت در این زمینه می‌گوید: به احتمال زیاد طی روزهای آینده شاهد عرضه مدل‌های جدید مانیتور به بازار خواهیم بود.

چرا که سامسونگ و ال‌جی دو عرضه‌کننده مطرح مانیتور، وعده حضور مدل‌های جدید این کالا را به بازار در اواسط مهرماه داده‌اند.

به گفته وی، اگرچه بازار خرید و فروش مانیتور طی چندروز قبل از تعطیلات تقریبا راکد بوده، اما طی این چند روز تغییری در نرخ انواع مانیتور ایجاد نشده است.

وی آخرین تغییر قیمت را مربوط به دو هفته گذشته می‌داند و می‌گوید: طی دو هفته گذشته قیمت مانیتورهای ال‌جی در حدود یک‌هزار و ۵۰۰ تا ۲۵هزار تومان کاهش یافته است که نمایندگی فروش ال‌جی علت خاصی را برای این مساله عنوان نکرده است.

این درحالی است که مادیران، نمایندگی فروش مانیتورهای ال‌جی علت این افت قیمت را رقابت با سایر تولیدکنندگان و ورود مدل‌های جدید به بازار ذکر کرده است.

نرخ مانیتورهای سامسونگ و سونی نیز طی روزهای گذشته تغییری نکرده است.

سام‌سرویس، نمایندگی فروش مانیتورهای سامسونگ، از احتمال تغییر قیمت مانیتورهای این شرکت طی روزهای آینده خبر داد.