اتاق بازرگانی الکترونیک ایران و امارات، روز ۲۳مهر ماه طی مراسمی رسمی‌، فعالیت خود را آغاز می‌کند. رییس اتاق بازرگانی الکترونیک ایران و امارات، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: این اتاق فعالیت خود را به عنوان زیرمجموعه‌ای از «شرکت اتحاد حبیب» که در دو کشور ایران و امارات به ثبت رسیده، انجام می‌دهد.

«آتنا آزاد» با اشاره به قدمت ۴۰ساله مبادلات تجاری ایران و امارات، گفت: دو کشور مقام اول صادرات را برای یکدیگر ایفا می‌کنند.

وی تصریح کرد: سهم صادراتی هر کدام از دو کشور نسبت به یکدیگر در مورد ایران و امارات به ترتیب ۲۲/۵و ۲۲درصد است.

به گفته وی، هم اکنون ایران به ۱۸۰کشور و امارات ۲۰۵کشور صادرات دارد. رییس اتاق الکترونیک ایران و امارات، ارتباط مستقیم خریدار و فروشنده (بدون واسطه غیرمنطقی)، صدور ویزای اینترنتی، برگزاری نمایشگاه و ارائه خدمات و تسهیلات به دانشجویان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در دو کشور را از عمده فعالیت‌های این اتاق عنوان کرد.

وی افزود: فعالیت گروه مشاورین حمل‌ونقل، مشاوره حقوقی در حوزه بین‌الملل، بانکداری و اعتبارات اسنادی از دیگر خدمات این اتاق الکترونیکی است.

به‌گفته این فعال بخش خصوصی، متقاضیان عضویت در این سایت ضمن بهره‌گیری از خدمات رایگان آن، باید قوانین ۴۲ماده‌ای اتاق را پذیرفته و پس از آن کد ۱۲رقمی را دریافت کنند.

آزاد تصریح کرد: ورود متقاضیان برای انجام امور مربوط به خرید و فروش در سایت نیازمند پرداخت حق اشتراک است.

وی افزود: سرور این سایت الکترونیکی از امنیت کامل برخوردار است و «هکرها» توانایی ایجاد اختلال در فعالیت این سایت را نخواهند داشت.