بازار دیجیتال- مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی، از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ طی روزهای ششم تا نهم آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران خبر داد. «سیدحمید قوام شهیدی» در جمع خبرنگاران، اعلام کرد: امسال همچنین هشتمین دوره نمایشگاه تله‌کام همزمان و در کنار الکامپ سیزدهم درهای خود را به روی مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان می‌گشاید. وی با اشاره به ثبت‌نام متقاضیان شرکت در این نمایشگاه افزود: تاکنون حدود ۳۱۷شرکت برای حضور در نمایشگاه الکامپ ثبت‌نام کرده‌اند که بیش از ۱۰هزار مترمربع از فضای نمایشگاه را به خود اختصاص داده‌اند.

قوام شهیدی ادامه داد: انتظار می‌رود در مجموع ثبت‌نام برای بیش از ۱۴ تا ۱۵هزار مترمربع انجام شود که دراین صورت سیزدهمین دوره الکامپ بزرگ‌ترین نمایشگاه در طول برگزاری این نمایشگاه باشد.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با بیان اینکه در حاشیه این نمایشگاه غرفه «دولت الکترونیک» را برگزار خواهیم کرد، گفت: بحث دولت الکترونیک یک بحث جدی در کشوراست که چنانچه بتوانیم این موضوع را به خوبی دراین رویداد به نمایش بگذاریم، بازدهی خیلی مناسبی را به دنبال خواهد داشت.

وی تبلیغات این دوره از نمایشگاه الکامپ را بی‌سابقه توصیف کرد و گفت: حدود ۵۰بیلبورد از عید فطر درسطح شهر تهران نصب خواهد شد، ضمن اینکه هشت سایت خبری کار اطلاع‌رسانی این نمایشگاه را انجام خواهند داد.

قوام شهیدی با انتقاد از همزمانی نمایشگاه الکامپ با نمایشگاه تله‌کام، گفت: ما با برگزاری این دو نمایشگاه به طورهمزمان مخالف بودیم ولی با تشخیص کمیته ICT در شورای‌عالی IT این تصمیم برای نخستین بار گرفته شد.

وی کمبود فضا را از دلایل مخالفت شرکت نمایشگاه‌ها دانست و گفت: چنانچه پس از برگزاری نمایشگاه مشاهده کردیم، این همزمانی اثر مطلوبی ندارد، برای سال‌های آینده زمان برگزاری این دو نمایشگاه را تغییر خواهیم داد.قوام شهیدی با بیان اینکه تقویم نمایشگاهی باید تدوین شود، گفت: می‌خواهیم با برگزاری همزمان این دو نمایشگاه در نهایت تقویم سه تا پنج ساله را برای الکامپ همچون سایر نمایشگاه‌ها تدوین کنیم.