یک شرکت ارائه‌دهنده سیستم‌های حفاظتی جست‌وجوی روی وب، در گزارشی، مهم‌ترین تهدیدات آنلاینی را که به مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها تا نیمه سال ۲۰۰۷ آسیب رساندند، معرفی کرد. به گزارش «مهر»، شرکت Computer Associates در این گزارش حداقل ۱۰ تهدید مهم را که به کاربران خانگی و شرکتی شبکه تا نیمه سال ۲۰۰۷ آسیب رساندند، شناسایی کرد.

در این گزارش آمده، مهم‌ترین تهدید متوجه کاربرانی است که به صورت آنلاین بازی‌های رایانه‌ای پولی بازی می‌کنند. در حقیقت سرقت اکانت‌های حساب‌های جاری این کاربران که برای پرداخت پول بازی‌ها از آنها استفاده می‌کنند، در سال‌جاری بسیار گسترش یافته است.

اصطلاح «فیشینگ» نیز یکی دیگر از حملاتی است که بر پایه اطلاعاتی چون سن، موقعیت اجتماعی اقتصادی و عادات وبگردان انجام

می‌شود.

در این حملات ‌«فیشرها‌» به کاربرانی که فعالیت‌های بانکی خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند، حمله کرده و با ارائه سایت‌های جعلی، این کاربران را به خود جذب می‌کنند و به اطلاعات شخصی، رمز عبور و شماره حساب بانکی آنها دسترسی پیدا می‌کنند.

برنامه‌های خطرناکی که در مراحل مختلف کاربران اینترنت را در سال‌جاری تهدید کرده‌اند، نسبت به سال گذشته ۱۳۲درصد رشد داشته‌اند. در این میان «اسب‌های تروا» (تروجان‌ها) یکی از گسترده‌ترین این برنامه‌ها به شمار می‌روند.

به طوری که در شش ماه اول سال ۲۰۰۷ در حدود ۶۵درصد از این برنامه‌ها، تروجان بوده است، در حالی که ۱۸درصد از آنها کرم، ۴درصد ویروس و ۱۳درصد از انواع دیگر برنامه‌های مخرب بوده‌اند. براساس این گزارش، در سال‌جاری دو مرورگر فایر فاکس، محصول موزیلا و اینترنت اکسپلورر مایکروسافت به ترتیب با ۵۲ و ۵۳ آسیب‌پذیری مواجه شدند. همچنین ۵۱ آسیب‌پذیری برای سیستم عامل۲۹ Mac OS X، آسیب برای ویندوز XP و ۱۹ آسیب برای ویندوز ویستا به ثبت رسیده است.