لپ‌‌‌تاپ 10درصد ارزان شد

بازار دیجیتال- قیمت انواع لپ‌تاپ طی یک هفته گذشته در حدود ۵ تا ۱۰درصد کاهش یافته است. طبق اعلام فعالان بازار، این افت قیمت در اکثر برندهای موجود در بازار مشهود بوده است و علت آن افت قیمت جهانی انواع لپ‌‌تاپ عنوان شده است.

خلیجی، یک فروشنده لپ‌تاپ در پاساژ پایتخت در این باره می‌گوید: «ورود مدل‌های جدید، افزایش عرضه مدل‌های مختلف لپ‌‌تاپ به بازار و ... از دلایل دیگر این افت قیمت هستند.»

وی از ورود لپ‌تاپ‌هایی با قابلیت تجهیز به پردازنده‌های سریL در بازار طی یک هفته اخیر خبر داد و گفت: پردازنده‌های سریL روی لپ‌تاپ‌های جدید مانند مدل x۶۰s از لپ‌تاپ‌های IBM نصب می‌‌شوند. طبق اعلام این فروشنده x۶۰s مجهز به پردازنده

intel core Duo۲ L ۷۴۰۰ است و با قیمت یک‌میلیون و ۷۹۰هزار تومان به فروش می‌رسد. نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های «توشیبا» (ارتاک) نیز از افت قیمت لپ‌تاپ‌های این شرکت طی یک هفته اخیر خبر داده و معتقد است: این افت قیمت به علت ورود مدل‌های جدید به بازار و افت جهانی نرخ لپ‌‌تاپ صورت گرفته است.

به‌رغم ادعای فروشندگان در مورد افت قیمت لپ‌تاپ‌های سونی، ایران رهجو، نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های سونی از ثبات قیمت لپ‌تاپ‌های این شرکت، طی یک هفته اخیر خبر داد و گفت: قیمت لپ‌تاپ‌های این شرکت، طی دو هفته گذشته در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰هزار تومان کاهش یافته است.

شرکت زیگورات نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های Dell نیز از افت قیمت لپ‌تاپ‌های این شرکت طی یک هفته اخیر خبر داد.

مدل‌های D۸۳۰ و Latitude D۸۲۰ از لپ‌تاپ‌های Dell هستند که طی یک هفته اخیر با افت ۱۰۰هزار تومانی قیمت مواجه شده‌اند.