گارانتی‌های مختلف، قیمت‌های متفاوت

بازار دیجیتال - قیمت انواع لپ‌تاپ‌ طی سه روز ثابت بوده و تغییر چندانی نکرده است. طبق اعلام فعالان بازار، این قیمت‌ها نسبت به هفته گذشته در حدود ۱۰هزار تا ۲۰۰هزار تومان کاهش یافته است که علت این امر ورود مدل‌های جدید به بازار عنوان شده است.

سعیدی‌ یک فروشنده لپ‌تاپ در پاساژ پایتخت در این باره می‌گوید: به طور کلی لپ‌تاپ از دسته کالاهایی است که قیمت آن تحت تاثیر عوامل مختلفی چون ورود مدل‌های جدید به بازار افزایش یا کاهش میزان عرضه و تقاضا و ... تغییر می‌کند.

به عبارتی گاه اتفاق می‌افتد که قیمت این کالا طی یک هفته چندین بار تغییر می‌کند.

مختاری یک فروشنده دیگر نیز از تفاوت قیمت فروش این انواع لپ‌تاپ با گارانتی‌های مختلف خبر می‌دهد.

به عنوان مثال، مدل FZ ۱۸۰ E/B با گارانتی‌های مختلفی چون رایان گستر، ایران رهجو، گامانوت بوک و ... با قیمتی بین ۱۷۴۰۰۰۰ تا ۱۸۶۰۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

طبق اعلام «ایران رهجو» نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های سونی، مدل‌های FZ۱۹۰N۵ و FZ۱۹۰N۴ از لپ‌تاپ‌های جدید سونی هستند که به ترتیب با قیمت دو میلیون و ۲۸۰هزار و یک میلیون و ۵۹۰هزار تومان به فروش می‌رسند.

طبق اعلام این نمایندگی، FZ۱۹۰N۵ دارای ویژگی‌هایی چون تجهیز به پردازنده intel Core ۲DUOT ۷۵۰۰، حافظه SGB+ا۱۶۰، رم ۲۰۴۸MB و صفحه نمایش ۴/۱۵ اینچی از نوع WXGA است. همچنین مدل FZ۱۹۰N۴ دارای ویژگی‌هایی چون پردازنده

intel C۲D santa Rosa، حافظه SGB+ا۱۲۰، رم ۱۰۲۴MB و صفحه نمایش ۴/۱۵اینچی از نوع WXGA است.

«آفتاب شرق» نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های توشیبا نیز مدل Tecra m۸ - s۸۰۱۱ را از لپ‌تاپ‌‌های تقریبا جدید و پرفروش توشیبا معرفی کرد که دارای ویژگی‌هایی چون تجهیز به پردازنده ۱/۸‌GHZ CORE ۲Duo Santa Rosa، حافظه ۱۲۰GB و رم ۱GB است. این لپ‌تاپ با قیمت یک‌میلیون و ۳۵۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

این نمایندگی قیمت لپ‌تاپ‌های این شرکت را طی دو هفته اخیر ثابت اعلام کرد. این در حالی است که فروشندگان از افت ۲ الی ۵درصدی نرخ مدل‌های قدیمی از لپ‌تاپ‌های این شرکت خبر می‌دهند.

نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های HP نیز از افت ۱۰۰ تا ۲۰۰هزار تومانی نرخ لپ‌تاپ‌های این شرکت خبر می‌دهد و می‌گوید: ورود مدل‌های جدید به بازار افت قیمت را در پی داشته است.