ثبات قیمت در بازار مانیتور - ۱ مهر ۸۶

بازار دیجیتال - قیمت انواع مانیتور طی یک هفته گذشته ثابت بوده و تغییر چندانی نکرده است. طبق اعلام فروشندگان مانیتور در پاساژ پایتخت این قیمت‌ها نسبت به دو تا سه هفته گذشته در برخی مارک‌ها مانند ال‌.جی، سامسونگ و... در حدود ۲ تا ۵درصد کاهش یافته است.این در حالی است که برخی از نمایندگی‌های فروش از ثبات قیمت مانیتورهای خود طی یک ماه گذشته خبر می‌دهند.

به عنوان مثال (سام سرویس) نمایندگی فروش مانیتورهای سامسونگ، قیمت مانیتورهای این شرکت را طی یک ماه اخیر ثابت اعلام کرده و می‌گوید: به‌رغم ورود مدل‌های جدید به بازار سامسونگ برای رقابت با سایر تولید و عرضه کنندگان این کالا هیچ تغییری در نرخ مانیتورهای خود اعمال نکرده است.در مقابل (مادیران) نمایندگی فروش مانیتورهای ال‌جی از افت یک‌هزار تا یک‌هزار و ۵۰۰تومانی نرخ مانیتورهای CRT و کاهش ۵تا ۲۵هزار تومانی نرخ مانیتورهای LCD این شرکت خبر داده است.

همچنین این شرکت اعلام کرد طی دو ماه گذشته نرخ مانیتورهای ۱۷، ۱۵ و ۱۹ اینچ خود را به ترتیب در حدود ۱۰هزار، ۵هزار و ۵هزار تومان افزایش داده بود.

اما این اقدام، کاهش آمار فروش مانیتورهای این شرکت را در پی داشت. به همین دلیل این شرکت نرخ مانیتورهای خود را طی دو هفته اخیر کاهش داد.

(ایران رهجو) نمایندگی فروش مانیتورهای سونی نیز از ثبات قیمت مانیتورهای خود طی یک ماه اخیر خبر داد و گفت: نرخ مانیتورهای این شرکت در بازار بین ۳۵۵هزار تا ۵۹۵هزار تومان است و مدل SDM-X۹۵K در ردیف پرفروش‌ترین مانیتورهای سونی قرار دارد و با قیمت ۴۰۵هزارتومان به فروش می‌رسد.

فروشندگان مانیتور معتقدند، مانیتورهای سونی به علت قیمت بالاتری که نسبت به مانیتورهای ال‌جی و سامسونگ دارند، فروش کمتری دارند.