معاون وزیر و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفته که تلاش می‌کنیم تا مزایده اپراتور سوم تلفن همراه، زمستان سال جاری برگزار شود. محمود خسروی اظهار امیدواری کرد تا شرایط و اسناد مربوط به اپراتور سوم تلفن همراه تا پاییز امسال آماده شود. وی افزود: شرایط و اسناد برگزاری مزایده اپراتور سوم تلفن همراه، توسط مشاور مرکز تحقیقات مخابرات ایران و به کمک مشاوران داخلی، خارجی و کارشناسان ITU در حال آماده شدن است که بر اساس مذاکرات صورت گرفته امیدواریم تا پاییز امسال نهایی شود. به گفته وی در صورت آماده شدن اسناد مذکور، مزایده این اپراتور در زمستان سال جاری برگزار خواهدشد.

خسروی در پاسخ به این سوال که آیا از برنامه زمانبندی شده برای برگزاری این مزایده عقب هستید یا خیر؟ گفت: بر اساس پروانه اپراتور دوم تلفن همراه و به منظور حفاظت از پروانه مذکور، تا مهر ماه سال آینده برای صدور پروانه اپراتور سوم محدودیت داریم. وی افزود: بر همین اساس تا مهر ماه سال ۸۷، امکان صدور پروانه برای اپراتور سوم تلفن همراه وجود ندارد. خسروی ادامه داد: با توجه به این موضوع، از برنامه پیش‌بینی شده برای برگزاری مزایده اپراتور سوم تلفن همراه عقب نیستیم. وی خاطر نشان کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست حداقل تا خرداد ماه سال آینده، برنده این مزایده مشخص شود.

نرخ پیامک «همراه اول» منطقی است

طی چند روز گذشته با ارائه گزارش سازمان بازرسی کل کشور پیرامون گران بودن نرخ ارسال پیام کوتاه توسط اپراتور اول، اظهار نظرات متعددی در این زمینه صورت گرفته است. در آخرین اظهار نظر معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه درخواستی از سوی سازمان بازرسی کل کشور و نیز سازمان تنظیم مقررات برای کاهش تعرفه پیامک دریافت نکرده‌ایم، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده نرخ تعرفه پیامک اپراتور اول، استاندارد و منطقی است. وفا غفاریان تصریح کرد: طبق آخرین بررسی انجام شده توسط شرکت مخابرات ایران، هزینه پیامک و مکالمه با سیم کارت اپراتور اول ( همراه اول) نسبت به سایر کشورها معقول و منطقی است.

اصلاح آیین‌نامه‌ مرتبط با سیم‌کارت تلفن همراه

به گفته علی حمیدی، مدیرکل امور مشترکان و متقاضیان ارتباطات سیار، آیین‌نامه‌ای در رابطه با سیم‌کارت‌های دائمی وجود دارد که اصلاحاتی برروی آن صورت گرفته و پیامد آن به طور طبیعی برروی ضوابط و آیین‌نامه سیم‌کارت‌های اعتباری نیز تاثیر خواهد داشت.

به گفته حمیدی، شرایطی که در به نام کردن سیم‌کارت‌های اعتباری وجود دارد، شبیه سیم‌کارت‌های دائمی است و نمی‌توان بدون شناسایی مالک و حضور وی سیم‌کارت‌های اعتباری را به نام وی کرد.

حمایت از تالیا مطابق قرارداد

به دلیل پیچیدگی، محاسبه زمان دقیق شروع فعالیت تالیا از سوی سازمان تنظیم مقررات هنوز مشخص نشده است. این گفته صابر فیضی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به پایگاه اطلاع رسانی وزارت ارتباطات یعنی سیتنا است. وی اظهار داشت: با وجود تشکیل چندین جلسه از سوی سازمان تنظیم مقررات در خصوص محاسبه زمان شروع فعالیت تالیا، به دلیل پیچیدگی این امر، تاکنون تاریخ دقیق آغاز به کار تالیا مشخص نشده است. فیضی، در پاسخ به برخی ادعاها مبنی بر قصد شرکت مخابرات ایران در عدم حمایت از تالیا، تصریح کرد: همه موافق حمایت از تالیا هستند و ما مطابق موارد مشخص شده در قرارداد از این شرکت حمایت خواهیم کرد.