لپ‌تاپ‌های قدیمی ارزان شدند

بازار دیجیتال- باز هم ورود مدل‌های جدید لپ‌تاپ به بازار افت قیمت‌ مدل‌های قدیمی این کالا را در پی داشت. فروشندگان لپ‌تاپ در پاساژ پایتخت این افت قیمت را حدود ۱۰هزار تا ۲۰۰هزار‌تومان اعلام کرده و معتقدند، این افت قیمت در مدل‌های کم‌فروش و تقریبا قدیمی‌تر بازار مشهودتر است.

خب، تعجبی هم ندارد، این رسم بازار است.

به قول معروف نو که آمد به بازار، کهنه می‌شود دل آزار و به احتمال زیاد، در این بین کهنه‌ترها دل‌آزارتر هم می‌شوند.

مدل Latitude D۸۲۰ از لپ‌تاپ‌های Dell و مدل‌های DV۶۵۸۰، DV۶۵۹۹ و TX ۱۲۵۰ از لپ‌تاپ‌های HP جزو لپ‌تاپ‌های قدیمی‌های بازار هستند که با بیشترین میزان افت قیمت(حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰هزار تومان) مواجه شده‌اند.

طبق اعلام شرکت گسترش‌همراه، نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های HP این افت قیمت به علت ورود مدل‌های جدید و کاهش تقاضا برای مدل‌های قدیمی رخ داده است.

طبق اعلام این نمایندگی، مدل‌های DV ۶۵۸۰، DV ۶۵۹۹ و TX ۱۲۵۰ در حال حاضر با افت ۱۰۰هزار‌تومانی قیمت به ترتیب با نرخ یک میلیون و ۳۷۰هزار، یک میلیون و ۲۵۰هزار و یک میلیون و ۴۴۰هزار تومان به فروش می‌رسند.

این نمایندگی همچنین از رشد ۱۰ تا ۲۵هزار‌تومانی نرخ برخی مدل‌های پرفروش که در بازار کمیاب نیز هستند خبر داد و گفت: اگرچه مدل‌های NC۶۳۲۰ و F۵۰۴ از لپ‌تاپ‌های HP از لپ‌تاپ‌های جدید این شرکت نیستند، اما به علت فروش بالایی که دارند در بازار کمیاب هستند و در حال حاضر به ترتیب با قیمت یک‌میلیون و ۵۰۰هزار و ۷۶۰هزار تومان به فروش می‌رسند.

رایان‌گستر، یکی از نمایندگی‌های فروش لپ‌تاپ‌های SONY در پاساژ پایتخت نیز از افت ۲ تا ۱۰درصدی نرخ برخی از مدل‌ها و در مقابل رشد ۲درصدی نرخ مدل‌های کمیاب لپ‌تاپ‌های SONY در بازار خبر داد و گفت: عرضه لپ‌تاپ‌های جدید سری FZ به بازار افت قیمت مدل‌های قدیمی را در پی داشته است. طبق اعلام «ایران رهجو» نمایندگی رسمی فروش لپ‌تاپ‌های SONY نیز مدل‌های

VGN-R۱۴۰N/B، VGN-CR۱۲۵ E/B، و VGN-SZ۴۷۰ C/N از مدل‌های پرفروش و تقریبا جدید لپ‌تاپ‌های SONY در بازار هستند که به ترتیب با قیمت یک‌میلیون و ۴۷۰هزار‌تومان، یک‌میلیون و ۳۴۰هزار تومان و دومیلیون و ۲۹۰هزار تومان به فروش می‌رسند.