محصولات رنگارنگ روی ویترین GITEX
ندا لهردی
بالاخره یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای عرصه‌ ICT مطابق هرسال برگزار شد تا علاقه‌مندان بسیاری را از سراسر دنیا به منطقه‌ای کوچک در خاورمیانه بکشاند.

GITEX2007 روزهای پایانی‌اش را سپری می‌کند تا خاطره‌ای از محصولات رنگارنگ و جدید معرفی شده در آن را تا سال آینده در ذهن طرفدارانش ثبت کند.
تعجبی ندارد، اغلب شرکت‌های بزرگ فعال در صنعت ICT، این نمایشگاه را به مثابه یک فرصت طلایی دیده و تمایلی به از دست دادن آن ندارند. به همین دلیل هم هست که این شرکت‌ها بسیاری از محصولات جدید خود را در این نمایشگاه معرفی می‌کنند.
محصولات رنگی بزرگ‌ترین تولیدکننده نوت‌بوک دنیا


Dell که یکی از حامیان مالی مجموعه شهر اینترنتی دبی در نمایشگاه GITEX است، با گروه جدیدی از نوت‌بوک‌های پرطرفدارش به این نمایشگاه آمد.
نوت‌بوک‌های D۶۳۰، D۸۳۰ و D۴۳۰ از سری Latitude در دسته این محصولات جدید قرار گرفتند. این نوت‌بوک‌ها به خاطر وزن سبک و امکانات حرفه‌ای خود توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خودشان جلب کرده‌اند.
GITEX 2007 همچنین بهانه‌ای شد تا باریک‌ترین نوت‌بوک دنیا یعنی مدل M1330 از سری XPS شرکت Dell برای خرید در دسترس کاربران خاورمیانه‌ای قرار بگیرد.این نوت‌بوک‌ها ضخامتی برابر 3/13اینچ داشته و در سه رنگ مشکی، قرمز و ارغوانی طراحی شده است.
سری جدید نوت‌بوک‌های رنگی Inspiron این شرکت محصولات دیگری بودند که در این نمایشگاه معرفی شدند. مدل‌های ۱۷۲۰، ۱۷۲۱، ۱۵۲۰، ۱۵۲۱، ۵۳۰ و ۵۳۱ از این سری، در روزهای آغازین GITEX۲۰۰۷ معرفی شدند.
جدیدترین محصولات شرکت بزرگ کره‌ای


شرکت کره‌ای Samsung هم در این نمایشگاه شرکت کرد تا محصولات جدید خود را به نمایش بگذارد.
این محصولات که بیشتر از میان لوازم و دستگاه‌های مصرفی الکترونیک هستند، با هدف استفاده در خانه‌های جدید و قابل حمل بودن طراحی شده‌اند.
تلویزیون‌های 57 و 70 اینچ از سری F9 این شرکت، محصولاتی هستند که مجهز به تکنولوژی جدید وضوح رنگ LED هستند.
این شرکت همچنین جدیدترین تلویزیون با کیفیت تصویر بالا یا HDTV مدل F۸ خود را هم در این نمایشگاه معرفی کرد.
این تلویزیون‌ با ظاهری ساده، امکانات متفاوتی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. DVD Player مدل BD- VP5000 که امکان پخش فرمت‌های Blu- ray و HD- DVD را دارد، MP3 Player مدل YP-P2 بسیار نازک 9/9 میلیمتری مجهز به بلوتوث نسخه 0/2 و نمایشگر 3اینچ، قاب عکس دیجیتالی SPF-83V، گوشی‌های موبایل مدل U700 و U100 همراه با پرینتر لیزری چندکاره بسیار باریک مدل SCX-4500، محصولات دیگر شرکت Samsung هستند که برای اولین بار در CITEX 2007 به نمایش درآمدند.
محصولات پرطرفدار SONY


غرفه شرکت بزرگ SONY هم از انواع محصولات جدید این شرکت انباشته است.
در این غرفه که در سالن شیخ رشید قرار داشت، محصولاتی مانند: تلویزیون‌های LCD سری Bravia، نوت‌بوک‌های جدید Vaio، دوربین‌های فیلمبرداری و سری Cyber- Shot از دوربین‌های عکاسی دیجیتال این شرکت به نمایش گذاشته شده بودند.
«اوساما میورا» مسوول غرفه SONY در GITEX امسال اما معتقد است در میان محصولات این شرکت، تلویزیون‌های LCD و نوت‌بوک‌های Vaio بیشتر نظر بازدیدکنندگان را به خودشان جلب کرده‌اند.
سومین تولیدکننده بزرگ نوت‌بوک دنیا


شرکت آسیایی Acer که در آخرین گزارش آماری موسسه تحقیقاتی Gartner در رتبه سوم پرفروش‌ترین نوت‌بوک‌های جهان قرار گرفت، غرفه‌ای را در GITEX امسال به معرفی نوت‌بوک‌های خود اختصاص داد. Acer اگرچه محصول جدیدی را در این نمایشگاه معرفی نکرد اما پرطرفدارترین نوت‌بوک‌های خود را به نمایش گذاشت.
نوت‌بوک‌های TravelMate، کامپیوترهای رومیزی Veriton و سرورهای ALTOS، محصولاتی بودند که Acer در GITEX ۲۰۰۷ در معرض دید بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان قرار داد.
Panasonic و تلویزیون‌های پلاسما


شرکت Panasonic که در حقیقت بزرگ‌ترین تولیدکننده تلویزیون‌های پلاسما در جهان است، این بار هم با این تلویزیون‌ها به عرصه رقابت آمد.
در حالی که اغلب شرکت‌های رقیب در نمایشگاه GITEX امسال جدیدترین تلویزیون‌های LCD خود را به نمایش گذاشته بودند، Panasonic سعی کرد تا قدرت خود را در طراحی و تولید تلویزیون پلاسما به نمایش بگذارد.
به همین دلیل هم این شرکت بزرگ‌ترین تلویزیون‌های پلاسما خود را با ابعاد 103 و 107 اینچ در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است.
نرم‌افزارهای آینده SAP


شرکت بزرگ آمریکایی SAP هم یکی از شرکت‌های نرم‌افزاری حاضر در GITEX امسال است. SAP در این نمایشگاه به تشریح برنامه‌های آینده خود برای ساخت نرم‌افزارهای کاربردی و تجاری پرداخت.
my SAP ERP نرم‌افزار جدید این شرکت در زمینه پردازش زیرساخت‌های تجاری است که در این نمایشگاه برای اولین بار معرفی شد.
محصولات جدید عکاسی HP


شرکت HP در نمایشگاه GITEX ۲۰۰۷ جدیدترین محصولات خود را در زمینه عکاسی معرفی کرد.
در حقیقت دوربین‌های عکاسی دیجیتال و پرینترهای رنگی خانگی، بیشترین محصولاتی هستند که در غرفه HP به نمایش گذاشته شده‌اند.
پرینتر مخصوص عکاسی دیجیتال مدل A۶۲۶ ، پرینتر خانگی D۲۴۶۰ و دو دوربین عکاسی دیجیتال در مدل‌های R۷۴۲ و MZ۶۷ ، سری جدید محصولات HP هستند که در این نمایشگاه بزرگ به نمایش درآمدند.
با این همه قطار تکنولوژی از حرکت باز نمی‌ایستد و به همین دلیل هم باید منتظر معرفی محصولات جدید دیگر در نمایشگاه‌های سال‌های آینده باشیم.