اول مهرماه امسال، در سراسر کشور، ۲هزار مدرسه به شبکه ملی اینترنت متصل خواهند شد. عبدالمجید ریاضی، معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در گفت‌وگو با سیتنا، گفت: ابتدای مهرماه سال گذشته کلید اتصال اولین مدرسه به شبکه ملی اینترنت با حضور رییس‌جمهور زده شد و در همین راستا مهرماه امسال نیز شاهد اتصال ۲هزار مدرسه به شبکه ملی اینترنت خواهیم بود.

وی افزود: اتصال مدارس به شبکه ملی اینترنت فرصتی را فراهم می‌کند تا دانش‌آموزان در طبقات اجتماعی مختلف از فواید اینترنت بهره‌مند شوند.

وی گفت: در ایران به عنوان کشور در حال جهش به سوی توسعه، باید فناوری اطلاعات را متناسب با فرهنگ ایرانی خویش افزایش دهیم.

ریاضی، با بیان این مطلب که جوانان از مهم‌ترین مخاطبان ما هستند که بیشترین وقت خود را در مدارس می‌گذرانند، تصریح کرد: مدرسه، بهترین محیط برای سرمایه‌گذاری در حیطه فناوری اطلاعات به شمار می‌آید.

معاون فناوری اطلاعات اظهار امیدواری کرد: دانش‌آموزان می‌توانند آموزه‌های خود را به تمام افراد خانواده منتقل کنند، به گونه‌ای که جمعیت کثیری از فناوری اطلاعات بهره‌مند خواهند شد.

ریاضی، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان با اتصال مدارس به شبکه ملی اینترنت، می‌توانند از خدمات الکترونیک نیز بهره‌مند شوند.

به گزارش سیتنا، از مزایای این طرح می‌توان به ذخیره پرونده‌های بهداشت و سلامت دانش‌آموزان در شبکه ملی اینترنت و ایجاد حساب اینترنتی نیز اشاره کرد.