بازار دیجیتال- پرداخت مبالغ چند ۱۰میلیون تومانی برای خرید یک شماره رند تلفن‌همراه قصه‌ای تکراری است که همه ما بارها و بارها آن را شنیده‌ایم. این بار نیز یکی «از ما بهتران» برای تصاحب شماره (۰۹۱۲۴۴۴۴۴۴۴۴) مبلغ ۴۳میلیون و ۶۵۰هزار تومان پرداخت کرد. خوب، دارندگی است و برازندگی!

به هر حال این شماره در مزایده فروش سیم‌کارت‌های رند که از طرف شرکت ارتباطات سیار برگزار شده بود به فروش رفت و بالاترین رقم مزایده این دوره بود. به گزارش روابط‌عمومی شرکت ارتباطات سیار در این مزایده بیش از ۶۰۰میلیون تومان شماره رند خریداری شد.

در این مزایده که مجموع قیمت کل پایه بیش از ۳۰۰میلیون تومان در نظر گرفته شده بود ۳۵۹نفر برنده شدند که شماره ۰۹۱۲۴۴۴۴۴۴۴۴با بالاترین قیمت پیشنهادی به مبلغ ۴۳میلیون و ۶۵۰هزار تومان فروخته شد.

ارزان‌ترین نرخ رومینگ همراه اول تماس با اپراتور بحرینی است

یک خبر هم برای مشترکین اپراتور همراه اول که با استفاده از تلفن‌همراه اقدم به برقراری تماس با کشورهای خارجی می‌کنند، داریم.

اگر با تلفن‌همراه خود با کشور بحرین تماس می‌گیرید باید بدانید نرخ رومینگ بین‌الملل اپراتور همراه اول برای تماس با اپراتور بحرین بسیار پایین‌تر از نرخ رومینگ بین‌الملل با سایر کشورها است.

«عباس لطفعلیان»، مدیرکل دفتر روابط بین اپراتورهای شرکت ارتباطات سیار، در گفت‌وگو با «موبنا» گفت: نرخ رومینگ با اپراتوربحرینی دقیقه‌ای ۷ هزارو۱۸ریال و نرخ رومینگ با اپراتورگینه‌ای ۶۶هزار و ۸۵ریال است. وی با بیان این که هر اپراتوری در شبکه مخابراتی خود دارای دو گروه تعرفه است، گفت: دسته اول تعرفه برای مشترکان خودی و دسته دوم تعرفه متعلق به رومر‌های هر اپراتور است.

رومرها، به مشترکانی اطلاق می‌شود که از شبکه یک اپراتور خارجی دارای قرارداد رومینگ با اپراتور سرویس دهنده اصلی استفاده می‌کند.

وی افزود: بدون استثنا در تمامی اپراتورها تعرفه مکالمه برای مشترکان خودی ارزان تر از «رومر»ها است.

وی سهیم بودن مشترکان هر اپراتور در سرمایه‌گذاری و توسعه شبکه با اپراتور داخلی را از دلایل ارزان‌تر بودن تعرفه مشترکان اپراتور ارزیابی کرد وگفت: همچنین مشترکان داخلی هر اپراتور آبونمان و ودیعه پرداخت می‌کنند، به همین دلیل تعرفه برای مشترکان هر اپراتور ارزان‌تر از «رومر»‌ها است.

به گفته لطفعلیان: تعرفه اپراتورها برای رومرها براساس استاندارد سازمان gsm است واز یک قانون مشخص پیروی می‌کند.

وی گفت: شرایط و میزان تعرفه مکالمه در یک اپراتور برای تمامی اپراتورها برابر بوده و رومر آمریکایی با رومر اروپایی از یک قانون پیروی می‌کنند.