بازار دیجیتال - لپ‌تاپ از دسته کالاهایی است که کاربردهای فراوانی برای کاربران این کالا دارد و بسیاری از کاربران امور تجاری، شخصی و ... را به وسیله این دستگاه‌ انجام می‌دهند. طبیعی است که در صورت بروز نقص در لپ‌تاپ، کاربران دچار مشکلاتی می‌شوند.در متن زیر احدی، یک فروشنده لپ‌تاپ در پاساژ پایتخت در مورد نگهداری از لپ‌تاپ رعایت نکاتی را توصیه کرده است که باعث افزایش عمر لپ‌تاپ می‌شود.

۱ - وارد آوردن ضربه به نوت بوک می‌تواند باعث بروز اشکال در دستگاه شود. لذا مراقب باشید که به هیچ عنوان به طرفین دستگاه، مخصوصا پشت LCD و زیر دستگاه ضربه وارد نشود.

۲ - دستگاه به شدت در برابر ریختن مایعات مانند، آب، چای، قهوه و ... حساس و آسیب‌پذیر است.

۳ - توجه داشته باشید که اگر پریزهای تلفن منزل یا محل کارتان به صورت سوکتی نباشد، احتمال اتصال اشتباه دو شاخه مودم دستگاه به پریز برق بسیار زیاد است. باید بدانید که چه دستگاه خاموش باشد، چه روشن بلافاصله مودم دستگاه خواهد سوخت. برای جلوگیری از این حادثه می‌توانید از دو شاخه‌های آنتی شوک برق استفاده کنید.

۴ - هنگام بستن در نوت بوک دقت داشته باشید که هیچ گونه شیء مابین LCD و صفحه کلید یا روی نوت بوک قرار نداشته باشد، زیرا باعث شکستن LCD می‌شود.

۵ - بهتر است چنانچه از CD استفاده زیاد و طولانی مدت می‌کنید

(مثلا دیدن فیلم و یا شنیدن موسیقی)، بهتر است آنها را بر روی هارددیسک کپی کنید، در این صورت درایو شما مستهلک نخواهد شد.

۶ - برای تمیز کردن صفحه LCD از دستمال مرطوب شده با آب یا مایع تمیز کننده استفاده کنید و هرگز به طور مستقیم هیچ گونه مایعی را به روی صفحه آن نپاشید.

۸ - هرگز دستگاه را در برابر حرارت مستقیم یا تابش مستقیم نور خورشید (مخصوصا درون اتومبیل یا مکان‌های بسته) قرار ندهید.

۹ - دستگاه را روی سطوح پرز دار مانند فرش و موکت قرار ندهید و از گرد و غبار و رطوبت دور نگه دارید.

۱۰ - هرگز دستگاه را روشن درون کیف نگذارید. همچنین دقت کنید که دریچه‌های عبور هوا در نوت بوک پوشانده نشوند.

۱۱ - در صورت خراب شدن باتری نوت بوک، تهیه یدکی آن بسیار مشکل است و قیمت بالایی دارد، لذا در مراقبت از آن باید بسیار کوشا باشید.

۱۲ - توصیه می‌شود که برای بار اول دستگاه را به صورت خاموش بیش از ۱۰ ساعت به برق متصل کنید تا باتری آن کاملا شارژ شود. نگران نباشید، زیرا در صورت شارژ کامل به طور اتوماتیک عمل شارژ متوقف خواهد شد.

۱۳ - اگر مدت زمان زیادی قرار است که نوت بوک در مکانی ثابت بماند و دایم به برق متصل باشد، توصیه می‌شود که باتری آن به میزان حداقل ۳/۱ شارژ داشته باشد و از دستگاه خارج شود و در محل خشک و در دمای بین ۰ تا ۳۰+ درجه سانتیگراد نگهداری شود.