ثبات یا نوسان

بازار دیجیتال- نرخ انواع لپ‌تاپ طی یک هفته اخیر تقریبا ثابت بوده و تغییر چندانی نکرده است. طبق اعلام نمایندگی‌های فروش، این ثبات قیمت درنتیجه تعادل بین عرضه و تقاضای لپ‌تاپ صورت گرفته است، ولی این احتمال وجود دارد که با ورود مدل‌های جدید به بازار شاهد تغییر قیمت در بازار خرید و فروش این کالا باشیم. این در حالی است که فروشندگان لپ‌تاپ در پاساژ پایتخت معتقدند، این کالا در برخی مدل‌های پرفروش با حدود ۲ تا ۳درصد رشد قیمت نسبت به یک هفته گذشته به فروش می‌رسد.

برخی فروشندگان نیز با تغییر در قابلیت‌های دستگاه، قیمت لپ‌تاپ را کاهش یا افزایش می‌دهند.

به عنوان مثال، مدل T۶۱-۷۶۶۲ CTO از لپ‌تاپ‌های IBM در‌حال‌حاضر با دو قیمت یک میلیون و ۹۹۵هزار و یک میلیون و ۷۷۵هزار تومان به فروش می‌رسد.

صوفی، یک فروشنده لپ‌تاپ در پاساژ پایتخت در این زمینه می‌گوید: لپ‌تاپ یک میلیون و ۹۹۵هزار تومان IBM دارای ویژگی‌هایی چون تجهیز به پردازنده Santa ROSA T۷۵۰۰، حافظه S+۱۶۰ و RAM ۱۰۲۴ DDR۲ بوده و در مقابل لپ‌تاپ یک میلیون و ۷۷۵هزار تومانی این برند دارای ویژگی‌هایی چون تجهیز به پردازنده SANTA ROSA T۷۳۰۰، حافظه S+۱۲۰ و RAM ۱۰۲۴ DDR۲ است.

به هر حال، در شرایط فعلی و با توجه به وابستگی قیمت‌ها به عرضه و تقاضای لپ‌تاپ هر لحظه باید منتظر تغییرات جدیدی از لحاظ قیمت در بازار این کالا باشیم.