سرویس‌های جدید ویدئویی تلفن همراه تهدیدی برای اپراتور‌ها

موبنا- موسسه In-Stat که تحقیقات مربوط به بازار تکنولوژی‌های پیشرفته را انجام می‌دهد، ادعا دارد که تکنولوژی‌ها و مدل‌های تجاری جدیدی در حال توسعه هستند که ممکن است درآمد حاصله از کاربردهای ویدئویی اپراتورهای تلفن‌همراه را تهدید کنند. اواخر سال ۱۹۹۰ وقتی که تکنولوژی Gا۳ راه‌اندازی شد، میلیاردها دلار خرج شد تا سیستم‌هایی طراحی شود که از عهده انتقال ویدئو به تلفن‌های همراه برآیند. «دیوید چمبرلین»، محقق این موسسه می‌گوید: اپراتورهای تلفن‌همراه ممکن است با این موضوع برخورد کنند که مشترکان آنها دیگر به سرویس‌های ویدئویی که ارائه می‌دهند، علاقه‌مند نیستند. چرا که انواع دیگری از این سرویس در دسترس هستند.

وی افزود: از بین ۵ روش انتقال ویدئویی بی‌سیم که تحت بررسی اخیر موسسه In-Stat قرار گرفته‌اند، ۲ روش، خارج از اکوسیستم رایج تلفن‌همراه عمل می‌کنند و به نظر می‌رسد سومین آنها نیز برای تسهیلات مالی با اپراتورهای تلفن‌همراه متحد شده است نه برای الزام‌های تکنولوژیکی.به عقیده وی، هر سه این روش‌ها می‌توانند تمامی‌اپراتورهای تلفن‌همراه را کنار بگذارند.

تحقیقات این موسسه نشان می‌دهد که شبکه‌های پخش تلویزیونی بیشتر به ویدئوی همراه ماهواره‌‌ای (Free-to-air) علاقه نشان می‌دهند تا خدمات ویدئویی اپراتورها. همچنین علاقه‌مندی کاربران دیوانه تکنولوژی به خدمات ویدئویی منحصر به فرد شرکت‌های Orb و Sling Media تهدیدی برای کنار رفتن خدمات ویدئویی اپراتورها می‌شود.