ثبات قیمت در بازار چاپگر - ۱۵ شهریور ۸۶

بازار دیجیتال - قیمت انواع چاپگر به ویژه چاپگرهای تک کاره در برخی برندها طی سه ماه اخیر ثابت بوده و تغییر چندانی نکرده است. طبق اعلام فعالان بازار، علت این ثبات قیمت که همراه با افت تقریبی آمار فروش چاپگرهای تک کاره رخ داده است، وجود چاپگرهای چند کاره که علاوه بر چاپ تصویر و متن، قابلیت استفاده به عنوان اسکنر، دستگاه فاکس و فتوکپی را دارند، بوده است.

ابطحی، یک فروشنده انواع چاپگر در خیابان ایرانشهر می‌گوید: در بین چاپگرهای تک کاره، چاپگرهای HP از کیفیت و فروش بالاتری نسبت به سایر برندها برخوردارند.

چرا که علاوه بر کیفیت مطلوبی که این چاپگرها دارند، کارتریج آنها نیز به راحتی و با قیمت مناسب در بازار یافت می‌شود.

به گفته وی، در بین چاپگرهای چند کاره نیز چاپگرهای کانن، HP و سامسونگ از فروش بالایی برخوردارند.نمایندگی فروش چاپگرهای HP (سرزمین سبز) ضمن اعلام خبر افت قیمت برخی از چاپگرهای این شرکت گفت: ورود مدل‌های جدید همواره افت قیمت مدل‌های قدیمی را به همراه دارد که این موضوع در مورد چاپگرهای HP نیز مصداق پیدا می‌کند.

این نمایندگی مدل ۵۶۱۰ از چاپگرهای این شرکت را جزو پرفروش‌های بازار معرفی کرد که با ویژگی‌هایی چون سرعت چاپ ۱۰ تا ۱۴برگ در دقیقه و وضوح تصویر ۴۸۰۰dpi با قیمت ۱۳۰هزار تومان به فروش می‌رسد. نمایندگی فروش چاپگرهای سامسونگ نیز ضمن اعلام خبر ثبات قیمت چاپگرهای این شرکت، مدل ML-۱۶۱۰ از چاپگرهای لیزری این شرکت را جزو پرفروش‌های بازار معرفی کرد که دارای ویژگی‌هایی چون سرعت چاپ ۱۶برگ در دقیقه، دقت چاپ ۶۰۰dpiا×۶۰۰، عمر کارتریج ۲۰۰۰برگ با پوشش ۵درصد و تجهیز به usb۱/۱، پردازنده ۱۵۰مگاهرتزی و کلید اختصاصی صرفه‌جویی در مصرف تونر است.این چاپگر سیاه و سفید با قیمت ۱۰۲هزار تومان و با ضمانت سام‌سرویس به فروش می‌رسد.

این نمایندگی همچنین مدل CLX-۲۱۶۰N از چاپگرهای چند کاره این شرکت را جزو تازه‌واردهای بازار معرفی کرد که با قیمت ۴۶۰هزار تومان به فروش می‌رسد.