به دنبال انتشار خبر روز دوشنبه دنیای اقتصاد درباره ادعای شرکت پارس آنلاین مبنی بر قطع شدن فیبر نوری، شرکت ارتباطات زیرساخت هرگونه اختلال و قطعی فیبر را در مسیرهای بین‌المللی تکذیب کرد و به شرکت پارس آنلاین به دلیل شایعه پراکنی هشدار داد. در اطلاعیه‌ای که شرکت ارتباطات زیرساخت منتشر کرده به نقل از مهندس کریمی مدیرکل بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت شرکت ارتباطات زیرساخت آمده است: اخیرا شرکت پارس آنلاین در پاسخ به تماس مشتریان علت نامناسب بودن کیفیت خدمات خود را اختلال در ارتباطات فیبر نوری بین‌المللی اعلام می‌کند.

مهندس کریمی با تاکید بر این موضوع که شبکه فیبر نوری بین‌الملل کشور در حوزه شرکت ارتباطات زیرساخت است، گفت: ما اخیرا اختلال و یا قطعی در مسیر شبکه فیبر نوری بین‌الملل نداشته‌ایم.

مدیرکل بازرسی ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به این مطلب که پیش از این نیز شرکت پارس آنلاین در پاسخ به شکایات مشتریان خود در خصوص نامناسب بودن خدماتش علت افت کیفیت خدمات خود را اختلال در ارتباطات فیبرنوری بین‌الملل اعلام کرده است، تاکید کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت به منظور ایفای حقوق قانونی خود در خصوص ادعای کذب این شرکت از طریق مبادی قانونی اقدام خواهد کرد.

مهندس کریمی، در ادامه در خصوص دلایل افت کیفیت خدمات شماری از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت گفت: برخی از این شرکت‌ها به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کسب سود بیشتر یا فشرده سازی اطلاعات در پهنای باند کمتر خدماتی با کیفیت بسیار پایین به مشتریان ارائه می‌دهند اما به هنگام شکایات کاربران دلیل این کیفیت پایین را قطعی فیبرنوری اعلام می‌کنند.