مدیرعامل شرکت مخابرات ایران استفاده از سایر تلفن‌های ماهواره‌ای به جز ثریا را در کشور غیرمجاز و مشمول پیگرد قانونی دانست. صابر فیضی به موبنا گفت: تنها سیستم ماهواره‌ای که با ایران قرارداد دارد و می‌تواند از فرکانس مربوط استفاده کند، ماهواره ثریا است چرا که به جز ثریا، استفاده سایر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات تلفن‌ ماهواره‌ای از این فرکانس‌ها غیرمجاز بوده و در شبکه ما تعریف نمی‌شود.

تالیا با سرمایه‌گذار جدید، فعالیتش را گسترش می‌دهد

مدیرکل بخش مشارکت‌های غیردولتی شرکت مخابرات ایران با بیان این مطلب که مجتمع صنعتی رفسنجان به دنبال سرمایه‌گذار جدید برای توسعه است، افزود: با ورود سرمایه‌گذار جدید، توسعه شبکه تالیا با شتاب بیشتری انجام می‌شود.

علمایی به اختلافات تالیا و مخابرات اشاره کرده و می‌گوید: براساس قانون، این مسائل باید در کمیسیون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مورد بررسی قرار گیرد تا تصمیمات لازم در این زمینه گرفته شود.

یکسان‌سازی کدهای استانی اجرا نمی شود

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارتباطات، یکسان سازی کدهای استانی را مستلزم صرف هزینه‌های بسیاری دانست و گفت: در صورتی که شورای اقتصاد افزایش تعرفه تلفن را نپذیرد، این طرح قابل اجرا نخواهد بود.

صمد مومن‌با... به رد پیشنهاد افزایش ۱۶درصدی تعرفه مکالمات تلفنی مخابرات، توسط شورای اقتصاد اشاره کرد و افزود: با وجودی که پیشنهاد افزایش تعرفه مکالمات تلفن‌همراه و ثابت مخابرات، مبتنی بر بررسی‌ها و برآوردهای کارشناسانه بود، مورد تایید

شورای اقتصاد قرار نگرفت.

وی با اشاره به هزینه‌بر بودن اجرای این طرح افزود: یکسان‌سازی کدهای استانی بدون افزایش تعرفه سبب برهم خوردن توازن بودجه مخابرات و کاهش درآمد دولت می‌شود.

از سویی دیگر عضو کمیته مخابرات مجلس گفت: سیاست افزایش تعرفه مکالمات تلفنی و یکسان‌سازی کدهای استانی، به این دلیل به تصویب شورای اقتصاد نرسید که مخابرات رقم دقیق کاهش درآمد خود را پس از اجرای این سیاست اعلام نکرده است.

«احمد بزرگیان» گفت: در بودجه سال ۸۶ پیش‌بینی شده است که اگر مخابرات از اجرای این سیاست متضرر شود، می‌تواند با نظر شورای اقتصاد تعرفه‌اش را افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: تحقق این حرکت منوط به این است که مخابرات رقم دقیقی را از میزان کاهش درآمد خود پس از اجرای این طرح اعلام کند، در حالی که تاکنون رقم دقیقی در این خصوص توسط مخابرات اعلام نشده است.