نورسیده‌های جمهوری در هفته جاری

بازار گوشی تلفن‌همراه طی چند روز گذشته شاهد دو گوشی تازه رسیده بود. E۹۰ نوکیا اولین گوشی بود که در هفته جاری به بازار جمهوری راه پیدا کرد اما نه به طور رسمی بلکه از طریق فروشندگان غیررسمی و با گارانتی متفرقه و قیمتی در حدود یک‌میلیون تومان!

به نظر می‌رسد این روزها سوگلی نوکیا یعنی N۹۵ دیگر تب و تاب دوران گذشته خود را نداشته باشد و فعلا E۹۰ با یک‌میلیون تومان قیمت پایه به عنوان پدرخوانده بی‌چون و چرای گوشی‌های راسته جمهوری محسوب شود.

این گوشی که در فوریه سال ۲۰۰۷ در دو رنگ مشکی و قهوه‌ای به بازار عرضه شده دارای چهار باند GSM و یک باند HSDPA بوده و شباهت زیادی به مدل‌های قدیمی ۹۱۰۰ و ۹۳۰۰ دارد. دوربین عکاسی و فیلمبرداری این گوشی از نوع ۲/۳مگاپیکسل بوده و توانایی ضبط ۳۰فریم در ثانیه را دارد. اما بعد از نوکیا، HTC هم دومین گوشی خود را با مدل P۳۳۰۰ بعد از مدل touch به جمهوری فرستاد.

فروشندگان جمهوری برای P۳۳۰۰ قیمتی بین ۵۸۰ تا ۶۰۰هزار تومان در نظر گرفته‌اند. P۳۳۰۰ در سپتامبر ۲۰۰۶ در یک رنگ نقره‌ای به بازار عرضه شده و به دلیل داشتن سیستم‌‌عامل ویندوز جزو خانواده کامپیوترهای جیپی محسوب می‌شود. این گوشی ۱۲۷گرمی دوربین ۲مگاپیکسلی داشته و از ۱۶۴مگابایت حافظه داخلی برخوردار است که این حافظه قابلیت افزایش تا ۲گیگابایت را دارا است.