بازار دیجیتال- طی یک هفته گذشته سرویس اینترنت چندین شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی دچار اختلال شده و اکثر کاربران در ساعت‌های مختلف با کاهش سرعت و قطعی و اختلالات دیگر در اینترنت مواجه هستند، این در حالی است که این ارائه‌دهندگان علت اختلال‌ها را ایجاد مشکل در شبکه فیبرنوری کشور اعلام کرده‌اند در صورتی که وجود چنین مشکلی در فیبرنوری از سوی مسوولان تکذیب شده است. به گزارش خبرنگار ما، بخش پشتیبانی شرکت پارس‌آنلاین علت اختلال‌ها را در اینترنت ارائه شده از سوی این شرکت، ایجاد مشکل در فیبرنوری کشور اعلام کرده است. به گفته یک پیام ضبط شده که هنگام تماس با بخش پشتیبانی این شرکت پخش می‌شود، علت اختلال‌ها به شرکت پارس‌آنلاین مرتبط نیست و مشکلات به وجود آمده به علت اشکال زیرساخت‌های مخابراتی است. اما به گفته مسوولان روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت هیچ‌گونه مشکلی در شبکه فیبر نوری کشور طی یک هفته گذشته و همچنین در‌حال‌حاضر وجود ندارد.

در این میان مسوولان شرکت پارس‌آنلاین پاسخ دیگری برای علت اختلال‌های ایجاد شده ندارند و هنوز پس از گذشت یک هفته علت اصلی اختلالات گسترده اینترنت مشخص نشده است.

در حالی که کاربران در ارتباط با اینترنت با مشکل مواجه هستند، هیچ‌کدام از این شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی حاضر به پذیرش مسوولیت خود در رابطه با سرویس ارائه شده از سوی خود نیستند.

پیگیری‌های خبرنگار ما نیز برای دریافت علت اصلی اختلال‌ها از سوی شرکت‌های اینترنتی بی‌پاسخ مانده و لازم است تا علت ایجاد مشکلات و زمان رفع آنها از سوی مسوولان ارتباطات کشور و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی اعلام شود.