دادستان عمومی و انقلاب مشهد از افزایش جرایم رایانه‌ای در کشور خبر داد. به گزارش «ایسنا» غلامحسین اسماعیلی افزود: به موازات پیشرفت علمی جوامع و نفوذ رایانه به همه ابعاد زندگی، متاسفانه شاهد افزایش جرایم رایانه‌‌ای هستیم. وی با اشاره به این ‌که تکنولوژی ارتباطی جدید به راحتی قابل کنترل نیست، افزود: فضای مجازی فضایی نیست که به راحتی در اختیار و کنترل ما باشد.

اسماعیلی افزود: با توجه به خصوصیات جرایم رایانه‌ای یکی از مهم‌ترین راه‌های برخورد با چنین جرایمی پیشگیری از طریق فرهنگ‌سازی است.

وی با اشاره به نقش نهاد خانواده در زمینه پیشگیری از بروز جرایم رایانه‌‌ای گفت: نظارت دقیق بر نحوه استفاده اعضای خانواده از رایانه و اینترنت، می‌تواند نقش موثری در کاهش جرایم رایانه‌ای داشته باشد.

اسماعیلی با اشاره به شرایط ویژه شهر ملی مشهد گفت: ما در فروردین ماه ۸۶ تنها ۶ فقره پرونده مربوط به جرایم رایانه‌‌ای داشته‌ایم اما در اردیبهشت ماه ۸۶، شاهد افزایش قابل توجه این میزان به ۲۸ فقره پرونده بوده‌ایم.

دادستان مشهد با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: طی دستورالعلمی تمامی موارد از قبیل رعایت موازین اسلامی و قانونی به کافی‌نت‌های سطح شهر تذکر داده شده است.