پیرو درج یادداشتی با عنوان «چرا تعرفه پیام کوتاه سیم‌کارت‌ها باید با هم فرق کنند؟» روابط‌عمومی شرکت ارتباطات سیار با ارسال نمابری توضیحاتی ارائه داده که به همراه پاسخ روزنامه دنیای اقتصاد در ادامه می‌خوانید: مدیرمسوول محترم روزنامه دنیای اقتصاد

در خصوص درج مطلب مندرج با عنوان «چرا تعرفه پیام کوتاه سیم‌کارت‌ها باید با هم فرق کنند؟» در صفحه ۲۷ شماره ۱۳۱۱ روز سه شنبه مورخ ۲۳/۵/۱۳۸۶ به استحضار می‌رساند در متن خبر اعلامی از سوی خبرگزاری «ایستنا» با عنوان سیم‌کارت SMS Only همراه اول به زودی عرضه می‌شود در روز دوشنبه مورخ ۲۲/۵/۱۳۸۶ رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران توضیح داده است که: «... بیشتر کاربرد این نوع خدمت، صنعتی و در محیط کسب و کار است و برای استفاده مردم عادی و در گوشی تلفن‌همراه نیست...» بنابراین استفاده از این نوع خدمت ملزم به تهیه یک گوشی همراه نیست و لغو طرح رجیستری و روی کار آمدن سیم‌کارت‌های اعتباری هم تاثیری بر میزان استقبال از این نوع خدمت نخواهد داشت و در آخر اینکه با توجه به اختلاف کاربردی دو نوع خدمت ارسال پیام کوتاه (صنعتی و عمومی)، یکسان نبودن تعرفه آنها هم قابل تصور می‌باشد.

پاسخ دنیای اقتصاد: نخست آنکه مطلب مورد اشاره روابط‌عمومی شرکت ارتباطات سیار یادداشتی بوده که در صفحه ۲۵ یعنی نخستین صفحه از فرم بازار دیجیتال به چاپ رسیده است نه صفحه ۲۷.

دوم آنکه یادداشت مذکور بر اساس گفت‌وگوی رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران با پایگاه اطلاع‌رسانی تلفن‌همراه مورخ ۲۰/۵/۱۳۸۶ و با عنوان «ارائه سیم‌کارت‌های مخصوص ارسال پیامک» نوشته شده است نه بر اساس گفت‌وگوی ایشان با سایت اینترنتی (و نه خبرگزاری) ایستنا.

مناسب است همزمان با تاکیدات مقام معظم رهبری در ضعف اطلاع‌رسانی فعالیت‌های دولت و تاکید بر فعالیت روابط‌عمومی‌ها در تشریح اقدامات دولت، این مراکز نیز تا اندازه ای اطلاعات خود را در زمینه‌های مختلف و خصوصا در مواجهه با رسانه‌ها ارتقا دهند. این که یک روابط‌عمومی در بخش ارتباطات کشور هنوز تفاوت یک خبرگزاری (که عنوانی رسمی و با مجوز تعیین شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است) را با یک سایت اینترنتی نمی‌داند، جای تعجب دارد.

در گفت‌وگوی رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران با پایگاه اطلاع‌رسانی تلفن؟ وفا غفاریان عنوان کرده است که: «... سیم‌کارت‌های خاص که تنها قابلیت ارسال پیام کوتاه را دارند، برای آن دسته از مشترکانی که صرفا از سرویس SMS تلفن‌همراه استفاده می‌کنند کاربرد خواهد داشت و برای تعرفه‌های آن تعریف دیگری می‌شود...».

در این گفت‌وگو هیچ اشاره‌ای به صنعتی بودن سرویس نشده و استفاده از سرویس SMS تلفن‌همراه نیز گواه بر دراختیار داشتن گوشی‌است.

در توضیحات ارائه شده از سوی روابط‌عمومی این شرکت دلیل تغییر تعرفه فوق‌الذکر مشخص نیست. آیا پهنای باند اشغال شده توسط این سرویس جدید که باز هم بنابه عدم ارائه اطلاعات شفاف و کافی، مشخص نیست با پهنای باند سرویس عمومی ارسال پیام کوتاه تفاوت دارد؟

و در پایان و با ارائه این نوع از سیم‌کارت‌ها استقبال مخاطبان از این سرویس مشخص خواهد شد و زمان، پاسخ این موضوع را خواهد داد.