هشدار برای کاربران نوکیا

شرکت نوکیا روز گذشته اطلاعیه‌ای در مورد باتری‌های مدل BL-۵C که توسط شرکت ماتسو شیتای Matsushita ژاپن از دسامبر ۲۰۰۵ تا نوامبر ۲۰۰۶ تولید شده است، صادر کرد. نوکیا تشخیص داده است که در مواردی بسیار نادر باتری‌های نوکیا مدل BL-۵C که هنگام شارژ با ایجاد اتصال کوتاه در مدار باعث ایجاد گرمای اضافی شده و باتری از جای خود خارج می شود.

گفته می‌شود تاکنون از ۴۶‌میلیون باتری ساخت شرکت ماتسوشیتا فقط حدود ۱۰۰ مورد اتصال کوتاه و ایجاد گرمای اضافی گزارش شده است که البته هیچ گزارشی در مورد خسارت به گوشی ویا صدمه به اشخاص اعلام نشده است. بر اساس اعلام مقامات نوکیا، دارندگان باتری BL-۵C شرکت ماتسوشیتا که در فاصله تاریخ‌های اعلام شده تولید شده است می‌توانند نسبت به جایگزینی باتری خود اقدام نمایند. لازم به یادآوری است که باتری مذکور در تمام محصولات نوکیا استفاده نشده است و فقط بخشی از باتری‌های یادشده شامل این اطلاعیه می‌شوند.

نحوه شناسایی باتری‌های مدل BL-۵C شرکت ماتسو شیتا:

برای شناسایی باتری‌های ذکر شده در این اطلاعیه باید باتری را از محل خود خارج نمود. کلمه نوکیا و BL-۵C روی باتری‌های نوکیا چاپ‌شده است. در پشت باتری قسمت بالای آرم نوکیا و در قسمت پایین شماره ۲۶ رقمی شناسایی باتری درج شده است.

مشتریان برای مشخص شدن اینکه باتری آنها شامل این اطلاعیه می‌شود یا نه باید به شماره ۲۶ رقمی شناسایی باتری اشاره کنند. مقایسه این شماره با شماره‌هایی که شامل این اطلاعیه می‌شوند، مشخص می‌کند که آیا باتری شما جایگزین می‌شود یا خیر. کاربران نوکیا می‌توانند در این مورد با مرکز نوکیا در شهر خود تماس گرفته و یا به ‌سایت زیر ‌‌مراجعه ‌نمایند:

www.nokia.com/batteryreplacement