موبنا - جراحی انگشت‌های یک مرد آمریکایی برای استفاده بهتر از آیفون که به سرعت به عنوان یک خبر جالب و فانتزی سایت‌های معتبر تبدیل شد، شوخی بوده است. برخی سایت‌ها اعلام کردند که توماس مارتل ۲۸ ساله انگشت‌های خود را با عمل جراحی لاغرتر کرده است تا بهتر بتواند با گوشی آیفون کار کند.

به گزارش سایت موبالایزد استرالیا، سردبیر دنور پست در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که خبر جراحی انگشت‌های یک مرد به منظور استفاده از تاچ اسکرین آیفون صحت نداشته و فقط جزوی از قسمت طنزآمیز یک گزارش اجتماعی بوده است.

این سایت خبری سپس نشریه معتبر «Courier Mail» را به سخره گرفت و عنوان داشت: این نشریه که خبرهای صحیح و باکیفیت را مخابره می‌کند، همچنان این شوخی را یک حقیقت می‌پندارد.

کوریر میل، ۱۲ اوت اعلام کرد: با توجه به این که گوشی‌های همراه، روز به روز کوچک و کوچکتر می‌شوند، فشار دادن دکمه‌های صحیح سخت تر شده است، بنابراین یک فرد با انگشت‌های پهن و بزرگ چه کاری می‌تواند انجام دهد به جز عمل جراحی؟

نورت دنور پست اعلام کرده بود که توماس مارتل مرد آمریکایی ۲۸ ساله برای بهتر کار کردن با گوشی آیفون انگشت‌های خود را به تیغ جراحی سپرد.

سایت‌های خبری گزارش دادند: انگشت‌های مارتل بسیار چاق بوده است و با عمل جراحی آنها را لاغر کرد.

این در حالی است که اصلا آقای مارتل وجود خارجی ندارد.

دنور پست ۱۱اوت در اطلاعیه خود اظهار داشت: در حالی که بسیاری از خوانندگان ما متوجه آن شده‌اند که قضیه جراحی انگشتان بخشی از یک گزارش اجتماعی طنزآمیز است، اما متأسفانه بسیاری از افراد در اینترنت متوجه این موضوع نشده‌اند.

توماس مارتل و جراح پلاستیک وی یعنی دکتر بن فاکس هر دو شخصیت‌های خیالی هستند که در این گزارش استفاده شده‌اند.