معاون نظارت شبکه شرکت ارتباطات سیار بروز اختلال در مکالمه و ارسال پیام کوتاه را طی چند روز گذشته در شبکه رد کرد و گفت: تاکنون هیچ گزارشی در این باره دریافت نشده است. محمد حسین فلاح اصغری در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی تلفن‌همراه در پاسخ به این پرسش که در روز گذشته برخی از مناطق تهران در ارسال پیام کوتاه و ارتباط مکالمه با مشکل روبه‌رو بوده‌اند، تصریح کرد: هیچگونه اختلال و قطعی در شبکه ارتباطات سیار در طول روز گزارش نشده و شرایط شبکه کاملا مناسب بوده است. وی خاطر نشان کرد: در برخی موارد اختلالات در ارسال پیام کوتاه و برقراری مکالمه ناشی از شبکه ارتباطات سیار نبوده است.

فلاح اصغری تصریح کرد: بیشتر ارتباطات شبکه ارتباطات سیار از شبکه شهری و بین‌شهری رد و بدل می‌شود و در عین حال کیفیت شبکه ارتباطات سیار نیز بستگی به سیستم انتقال مخابرات نیز دارد.

به گفته معاون شبکه ارتباطات سیار در صورت اختلالات جزیی در شبکه، شرکت ارتباطات سیار آن را برطرف کرده و در این موارد ازمسیرهای جایگزین استفاده می‌کند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که طی چند روز گذشته و تعطیلات اوایل هفته سرویس پیام کوتاه و برخی از مکالمات تلفنی اپراتور اول به ویژه در مناطق مرکزی و پرترافیک پایتخت با اختلال مواجه شده بود.

چند هفته پیش نیز شبکه با اختلالاتی مشابه همراه بود که مدیران شرکت ارتباطات سیار دلایل آن را در کابل برگردان و تغییرات در شبکه به منظور افزایش کیفیت عنوان کرده بودند.

تعرفه سیم‌کارت‌های اعتباری ۲۰درصد کاهش می‌یابد

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از کاهش ۲۰درصدی تعرفه مکالمات سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور اول و تالیا خبر داد.

وفا غفاریان به تازگی در گفت‌وگویی اعلام کرده است که کاهش نرخ سیم‌کارت‌های اعتباری در مجمع مخابرات ایران به تصویب رسیده است و پیشنهاد آن به سازمان تنظیم مقررات ارسال شده است.

وی گفت: کاهش تعرفه سیم‌کارت‌های اعتباری پس از تصویب کمیسیون تنظیم مقررات اعمال خواهد شد.در حال حاضر تعرفه سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور اول و تالیا ۶۷۰ریال است.

امکان هرگونه سوء‌استفاده از سوی قاچاقچیان گوشی وجود دارد

رییس انجمن صنفی سیم‌کارت و تلفن‌همراه کشور با اشاره به گسترش فعالیت‌های غیرقانونی در بازار گوشی امکان هرگونه سو‌استفاده در این زمینه را بالا عنوان کرد.

به گفته افشار فروتن لاریجانی بازار پرسود قاچاق گوشی نظر افراد سودجو را بیش از گذشته به این بازار جلب کرده است.

وی با انتقاد از عدم نظارت صحیح بر بازار تلفن‌همراه اظهار داشت: شرایط به گونه‌ای شده که فعالان غیرقانونی در بازار، امکان هرگونه فعالیتی را پیدا کرده‌اند.

وی تاکید کرد: ما نیز با مشارکت اعضای خود به دنبال تعامل با مسوولان مربوطه در این بخش هستیم تا بتوانیم با انعکاس شرایط بازار به مسوولان، در سیاست‌گذاری و اجرای درست آن همکاری داشته باشیم.