در بازار خرید و فروش انواع درایو قیمت‌ها همچنان ثابت است

بازار دیجیتال- شاید در عصر حاضر، غیرممکن باشد فردی از کامپیوتر استفاده کند و سروکاری با CD، CD-RW، DVD-RW و... نداشته باشد. حتی رایتر نیز در اکثر خانه‌ها پیدا می‌شود و استفاده از CD بهترین روش بــرای تبــادل اطلاعات از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر و سایر لوازم است.

انواع درایو نیز در مارک‌های مختلفی چون LG، Sony، Benq، Liteon، Pioneer، Asus و... در بازار موجود است.

طبق اعلام فعالان بازار در بین برندهای موجود در بازار، سی‌دی و دی‌وی‌دی رم و رایترهای Sony و Asus از فروش بیشتری برخوردارند که قیمتی حدود ۲۰ تا ۴۰هزار تومان دارند.

البته برخی از فعالان بازار معتقدند، در بازار تجهیزات کامپیوتری آن دسته‌ از لوازم فروش بیشتری دارند که علاوه بر کیفیت متعادل از قیمت پایینی برخوردار باشند که این موضوع در مورد سی‌دی و دی‌وی‌دی‌ رم و رایتر نیز صدق می‌کند.

فرنود، یکی از فعالان بازار ضمن اعلام خبر ثبات قیمت انواع مختلف این کالا در بازار می‌گوید: «در حال حاضر نرخ انواع مختلف این کالا در بازار بین ۱۲ تا ۸۵هزار تومان است که سی‌دی و دی‌وی‌دی رم و رایترها سونی، ایسوز و لاتیکس با قیمتی حدود ۲۰ تا ۴۵هزار تومان و برندهایی چون پلکس‌تور و سایتون با قیمتی حدود ۵۰ تا ۸۵هزار تومان به فروش می‌رسند.

فروشندگان، سی‌دی‌رام و دی‌وی‌دی‌رام‌های سونی را پس از برندهای گران‌قیمت بازار (سایتون و پلکس‌تور) جزو گران‌قیمت‌های بازار می‌دانند که با قیمتی حدود ۲۵ تا ۴۵هزار تومان به فروش می‌رسند.

سالاری، یک فروشنده دیگر نیز مدلsupper Allwrite Lh-۲dAHِِ ازDVD/RWهای شرکت Liteon را جزو تازه‌واردهای بازار معرفی کرد که با قیمت ۴۲هزار تومان به فروش می‌رسد.

طبق اعلام نمایندگی فروش این کالا، این دستگاه پر‌سرعت، ضبط DVD با سرعت ۲۰برابر همراه با تکنولوژی چاپ روی Lightscribe را انجام می‌دهد.

کاربران می‌توانند به وسیله این دستگاه در مدت زمانی کمتر از ۵دقیقه اطلاعات مورد نظر را از DVD رایت کرده و عکس‌های دلخواه را روی DVD چاپ کنند.

تجهیز به سیستم smart-write (سیستم هوشمند انتخاب بهترین روش ضبط روی لوح‌های فشرده DVD-R و DVD+R)، سیستم smart-burn (سیستم فراهم کردن بهترین کیفیت رایت با جلوگیری از خطایی بافر) از ویژگی‌های این دستگاه است.

همچنین فروشندگان مدل FOD-۷۳۰ را به عنوان جدیدترین DVD writer شرکت فراسو معرفی کردند.

طبق اعلام نمایندگی فروش این کالا، تجهیز به سیستم هوشمند ذخیره اطلاعات به منظور جلوگیری از اختلال در ضبط و کنترل لرزش‌ها از ویژگی‌های این کالا است.

FOD-۷۳۰ با قیمت ۳۹هزار و ۵۰۰تومان در بازار به فروش می‌رسد.