گوگل با بستن سرویسی که ویدیوهای آنلاین را فروخته و کرایه می‌داد، به تجربه ‌١٩ ماه خود پایان داد. به گزارش ایسنا، تصمیم اخیری که از سوی گوگل تایید شد، نمایانگر نیت گوگل برای متمرکز کردن بازوی مالی و نیروی فکر خود برای توسعه یک فرمت تبلیغاتی برای سرمایه‌گذاری بر روی محبوبیت زیاد ویدیوی آنلاین است. براساس پیش‌بینی‌ها، یوتیوب که گوگل سال گذشته به مبلغ ‌٧٦/١‌میلیارد دلار آن را خریداری کرد، نقطه تمرکز شرکت برروی توسعه در زمینه تبلیغات ویدیویی خواهد بود. مدیران اجرایی گوگل امیدوارند که سیستم موثر تبلیغاتی برای تبلیغات ویدیویی را تا پایان سال‌جاری میلادی ایجاد کنند.

بخش ویدیویی وب‌سایت گوگل باز باقی خواهد بود اما نمایش برنامه‌های پولی مانند برنامه‌های ورزشی، موسیقی و اخبار را متوقف خواهد کرد.

گوگل فروش و اجاره ویدیو را از ژانویه ‌٢٠٠٦ آغاز کرد و تمامی‌ برنامه‌های پولی از طریق یک برنامه پخش در سایت گوگل قابل مشاهده بودند.

گوگل برای خسارت ندیدن کاربرانی که دیگر به مشاهده ویدیوهای خریداری شده خود قادر نخواهند بود، پول پرداختنی آن‌ها را به شکل اعتبار مسترد می‌کند که در سرویس پرداخت پول آنلاین، checkout، این شرکت قابل استفاده است و بیشتر فروشندگان این سرویس را قبول دارند.